Chceli by ste na vlastnej koži zažiť, ako prebieha natáčanie do reklamy či filmu? Dostať sa do zákulisia, na krátky čas mať za kolegov známe osobnosti a napokon sa vidieť na bilbordoch či v televízii, sú hlavné lákadlá kariéry v komparze. Prvý krok je jednoduchý – zdarma sa zaregistrujete v kastingovej agentúre. Aby ste sa však prepracovali od tlieskania v publiku k vlastnej šatni, potrebujete mať šťastie, trpezlivosť a často aj ostré lakte.
Prichádzame do ústredia jednej z agentúr v centre mesta, kde nás už čaká šéf kastingovky Charlie Brown, Andrej Taraba. V modernom priestore najskôr prechádzame radmi divadelných stoličiek, konferenčných stolíkov a políc plných veľkých čiernych šanónov. O pár metrov ďalej, oddelení priehľadnou sklenenou stenou, sedia bookingoví agenti, sústredene ťukajú do počítačov a telefonujú.
„Je niekoľko zásad, ktoré by mali spĺňať všetky seriózne agentúry. Tou základnou je, že za registráciu od vás nepýtajú peniaze. Tá má byť vždy zadarmo,“ vysvetľuje nám na úvod Andrej Taraba s tým, že novým záujemcom netreba profesionálne fotografie na portfólio ani nič podobné. Ak dostanú úlohu, agentúra si z ich honoráru vezme časť ako províziu. Ale ak obsadení nie sú, za evidenciu v databáze neplatia.
Banky vyme...
Zostáva vám 85% na dočítanie.