StoryEditor

Vláda schválila modernizáciu železnice na východe. Iné trate to potrebujú viac, tvrdia odborníci

26.08.2019, 00:00
Takzvané „motoráčiky“ medzi Moldavou nad Bodvou a Haniskou pri Košiciach mali skončiť.

Železničné trate na Slovensku sa začali elektrifikovať od roku 1945 ešte pre parné lokomotívy, ktoré mali vysokú spotrebu uhlia. Po dobudovaní infraštruktúry na najvyťaženejších úsekoch však ďalšia elektrifikácia ustala. Na 56 percentách našich koľajníc sa stále dopravíte iba takzvanými „motoráčikmi“.

Tie v porovnaní s elektrickými vlakmi prevážajú podstatne menej cestujúcich. Po siedmich rokoch nemenného stavu Železnice Slovenskej republiky navrhli elektrifikáciu trate medzi Haniskou pri Košiciach a Moldavou nad Bodvou.. Analytici Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií však považujú túto investíciu za spoločensky nenávratnú a odkazujú, že na Slovensku sú úseky, ktoré...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-04 13:28:35 - Feat.: - Title: Železnice vyhlásili súťaž na ďalší kľúčový úsek. Pod Tatrami pôjdu vlaky 160-kou 02 - Modified: 2022-08-03 08:35:42 - Feat.: - Title: Železnice vyhlásili tender na elektrifikáciu trate z Bánoviec nad Ondavou do Humenného 03 - Modified: 2022-08-02 17:00:00 - Feat.: - Title: Železnice už nehrajú „slepú babu“ 04 - Modified: 2022-08-01 10:51:24 - Feat.: - Title: HN24: ŽSR vyhlási tender na elektrifikáciu trate z Bánoviec do Humenného 05 - Modified: 2022-07-30 09:21:51 - Feat.: - Title: Na severe a východe Slovenska majú ísť miliardy do železnice. Vlaky zrýchlia o 41 minút
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. august 2022 18:13