StoryEditor

Vláda schválila modernizáciu železnice na východe. Iné trate to potrebujú viac, tvrdia odborníci

26.08.2019, 00:00
Takzvané „motoráčiky“ medzi Moldavou nad Bodvou a Haniskou pri Košiciach mali skončiť.

Železničné trate na Slovensku sa začali elektrifikovať od roku 1945 ešte pre parné lokomotívy, ktoré mali vysokú spotrebu uhlia. Po dobudovaní infraštruktúry na najvyťaženejších úsekoch však ďalšia elektrifikácia ustala. Na 56 percentách našich koľajníc sa stále dopravíte iba takzvanými „motoráčikmi“.

Tie v porovnaní s elektrickými vlakmi prevážajú podstatne menej cestujúcich. Po siedmich rokoch nemenného stavu Železnice Slovenskej republiky navrhli elektrifikáciu trate medzi Haniskou pri Košiciach a Moldavou nad Bodvou.. Analytici Útvaru hodnoty za peniaze na ministerstve financií však považujú túto investíciu za spoločensky nenávratnú a odkazujú, že na Slovensku sú úseky, ktoré potrebujú elektrifikovať omnoho ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred 02 - Modified: 2024-12-16 14:54:08 - Feat.: - Title: Na trase Paríž-Berlín spustili priame vysokorýchlostné železničné spojenie, vlak zvládne trasu za osem hodín 03 - Modified: 2024-12-06 12:44:22 - Feat.: - Title: Železnice predstavili nové rušne Siemens Vectron, ktoré nahradia doterajšie Gorily 04 - Modified: 2024-12-05 10:57:28 - Feat.: - Title: O približne dva týždne sa Slováci začnú presúvať kvôli Vianociam. ZSSK stále neuverejnila spoje, lístky na vlak sa nedajú kúpiť 05 - Modified: 2024-11-28 10:51:01 - Feat.: - Title: Slovensko zriadi národný register vesmírnych objektov, spravovať ho bude rezort dopravy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:18