Coca-Cola HBC Česko a Slovensko kupuje výrobcu balených vôd Toma.
Predaj firmy nariadil skupine Karlovarské minerálne vody (KMV) Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže (ÚOHS) pri nákupe slovenskej PepsiCo, pod ktorú Toma spadala.
Cenu transakcie ani jedna zo strán nezverejnila, zmluva má platiť od septembra. ČTK to dnes oznámili obe obchodné strany.
Vysoká kvalita vody
Okrem výrobného závodu Tomy v Tepliciach nad Metujou s tromi výrobnými linkami zahŕňa prevod tiež 51 zamestnancov a existujúce zmluvy s klientmi a dodávateľmi.
Firma už dávnejšie musela presunúť do závodu Tomy výrobu ľadového čaju Dobrá voda a výrobok premenovať na Toma. Coca-Cola HBC akvizíciou získa právo na použitie značky Toma pre vody a ľadové čaje na päť rokov.
"Mám veľkú radosť, že do nášho portfólia pridávame miestny a udržateľný zdroj veľmi kvalitnej vody," uviedla generálna riaditeľka Coca-Coly HBC Česko a Slovensko Maria Anargyrou-Nikolić.
Kvalita vody z národnej prírodnej rezervácie Adršpašsko-teplických skál je podľa nej výnimočná, certifikovaná pre radu produktov, vrátane dojčenskej vody.
"Pripojenie ďalšieho výrobného závodu v Českej republike je tiež v súlade so stratégiou posilňovať lokálnosť nášho biznisu prostredníctvom veľkých investícií, ktoré sme v posledných troch rokoch realizovali," dodala.
Od roku 1873
Protimonopolný úrad o podmienečné fúzii medzi PepsiCo a KMV rozhodol vlani v októbri.
"Spojenie konkurentov vzbudzovalo vážne obavy z podstatného narušenia hospodárskej súťaže vyplývajúce z rozšírenia aktivít skupiny KMV pri výrobe a veľkoobchodnom predaji značkových neochutených a ochutených vôd a značkových RTD (ready-to-drink) čajov," uviedol vtedy predseda ÚOHS Peter Rafaj.
V transakcii, ktorú ÚOHS posudzoval, išlo o nákup českej a slovenskej pobočky PepsiCo a tiež o maďarské aktíva spoločnosti nadnárodnej skupiny PepsiCo Inc.
Slovenské a maďarské úrady už skôr fúziu povolili, ÚOHS však zistil, že spojením firiem by získali KMV prevahu na trhu s ľadovými čajmi. Preto podmienkami stanovil, že musí výrobu tohto segmentu pod vlastnou značkou obmedziť.
Spoločnosť KMV založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roku 1873. Súčasnú podobu získali Karlovarské minerálne vody a.s. v 90. rokoch vďaka výrazným investíciám nových majiteľov, talianskej rodiny Pasquale.
V ČR vyrába skupina Mattoni 1873, do ktorej KMV spadá, okrem tradičnej minerálnej vody Mattoni pramenitú vodu Aquila a minerálnej vody Magnesia, Poděbradka a Hanácka kyselka tiež značky nealkoholických nápojov Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew a ďalšie.
Svoje produkty KMV vyváža do 20 krajín a ako materská spoločnosť vlastní zahraničné značky minerálnych vôd v Rakúsku a Maďarsku.
V Bulharsku, na Slovensku a v Maďarsku je KMV výhradným výrobcom a distribútorom nealkoholických nápojov značiek firmy PepsiCo.