StoryEditor

Stošesťdesiatka sa pomaly šíri. Železnice investujú stámilióny do koľajníc

16.10.2019, 20:00
V horizonte štyroch rokov by obnovená infraštruktúra mala byť od Bratislavy až po Strečno aj vďaka megazákazke v hodnote 353 miliónov eur.

Rýchlejšie a bezpečnejšie cestovanie vlakom po nových koľajniciach. Už o štyri roky by malo byť realitou na hornom Považí. Minimálne na trati Váh – Varín – Strečno. Ide o 16-kilometrový úsek, ktorý dostane za 353 miliónov eur modernejšiu tvár. Súťaž vypísali Železnice Slovenskej republiky. Ide v nej o dostavbu zriaďovacej stanice Teplička v Žiline a modernizáciu tratí dopravného uzla Žilina.

V praxi to má znamenať, že vlaky cez žilinskú stanicu pôjdu namiesto súčasných 40 kilo...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 02 - Modified: 2024-04-03 13:15:01 - Feat.: - Title: ZSSK a odborári sa dohodli. Kolektívnu zmluvu predĺžia do roku 2028, priniesť má lepšie pracovné podmienky 03 - Modified: 2024-03-30 10:22:02 - Feat.: - Title: Železnice trápi nedostatok zamestnancov. Chýbajú najmä rušňovodiči, nových chce vychovať škola v Martine 04 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 05 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. apríl 2024 16:17