Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.
Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.
A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.
Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-04 12:00:00 - Feat.: - Title: Naozaj patríte za volant auta? Ak tento kvíz nezvládnete, mali by ste to prehodnotiť
02 - Modified: 2024-09-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Leasingu elektromobilov v Európe hrozí zrútenie. Výpočty a odhady nevychádzajú
03 - Modified: 2024-08-30 14:02:05 - Feat.: - Title: Na R1 v Banskej Bystrici začnú opravovať mostné závery, očakávajú sa dočasné obmedzenia
04 - Modified: 2024-08-28 06:36:21 - Feat.: - Title: Tunel pod Mont Blancom medzi Francúzskom a Talianskom bude 15 týždňov uzavretý
05 - Modified: 2024-08-30 09:11:45 - Feat.: - Title: Namiesto štyroch mostov zostanú dva. Dopravu na severe Slovenska čaká v ďalších rokoch veľká skúška