StoryEditor

Južnú železničnú trať vynovia. Dôvodom sú bratislavské satelity

24.10.2019, 00:00
Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Vrecká na zvracanie ako štandard výbavy? Elektromobily umocňujú chorobu z pohybu 02 - Modified: 2023-05-29 12:08:02 - Feat.: - Title: Na slovenských cestách pribudla nová dopravná značka. Mala by prevychovať vodičov 03 - Modified: 2023-05-29 06:50:26 - Feat.: - Title: V Bratislave a okolí sa tvoria kolóny, hlásené sú aj nehody 04 - Modified: 2023-05-26 09:44:29 - Feat.: - Title: Zmätený môže zostať i skúsený vodič. Dokážete zareagovať na pokyny policajta? 05 - Modified: 2023-05-25 07:59:30 - Feat.: - Title: Po ceste a železnici sa v marci odviezol medziročne podobný objem tovaru, vlaky odviezli viac ako predtým
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. jún 2023 17:58