Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.
Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.
A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.
Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-06-10 13:30:00 - Feat.: - Title: Prísnejšie pravidlá na cestách: novela má chrániť chodcov aj sprísniť pokuty
02 - Modified: 2025-06-11 11:17:50 - Feat.: - Title: ME vo futbale do 21 rokov: Bratislavu čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Niektoré cesty budú úplne uzavreté
03 - Modified: 2025-06-06 19:45:37 - Feat.: - Title: Letný režim vlakov: ZSSK plánuje úpravu grafikonu bez obmedzenia komfortu cestujúcich
04 - Modified: 2025-06-05 18:21:43 - Feat.: - Title: Na hlavnom ťahu medzi Veľkou Mačou a Sereďou prišlo k tragickej nehode
05 - Modified: 2025-06-04 12:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil pre chudobných. Ekológovia chcú sociálny lízing, štáty si majú požičať