StoryEditor

Južnú železničnú trať vynovia. Dôvodom sú bratislavské satelity

24.10.2019, 00:00
Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-04 07:04:49 - Feat.: - Title: Bez rozšírenia cesty skolabuje doprava, varuje starosta. V plánoch k národnej nemocnici nastala zmena 02 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja 03 - Modified: 2025-12-02 14:16:21 - Feat.: - Title: Bývalý šéf železníc Bednárik sa v Prahe ospravedlnil za svoju češtinu. Prekvapil Pavla, požiada o občianstvo 04 - Modified: 2025-11-27 16:35:21 - Feat.: - Title: Bratislava dostane nový obrovský dopravný uzol. Za pol miliardy pribudnú cesty, mosty aj ďalšie koľaje 05 - Modified: 2025-11-27 09:07:41 - Feat.: - Title: Autobusy aj MHD prepravili v treťom štvrťroku viac ľudí, vlaky zaznamenali mierny pokles
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 06:45