StoryEditor

Južnú železničnú trať vynovia. Dôvodom sú bratislavské satelity

24.10.2019, 00:00
Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.

Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.

A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.

Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-04 12:00:00 - Feat.: - Title: Naozaj patríte za volant auta? Ak tento kvíz nezvládnete, mali by ste to prehodnotiť 02 - Modified: 2024-09-03 22:00:00 - Feat.: - Title: Leasingu elektromobilov v Európe hrozí zrútenie. Výpočty a odhady nevychádzajú 03 - Modified: 2024-08-30 14:02:05 - Feat.: - Title: Na R1 v Banskej Bystrici začnú opravovať mostné závery, očakávajú sa dočasné obmedzenia 04 - Modified: 2024-08-28 06:36:21 - Feat.: - Title: Tunel pod Mont Blancom medzi Francúzskom a Talianskom bude 15 týždňov uzavretý 05 - Modified: 2024-08-30 09:11:45 - Feat.: - Title: Namiesto štyroch mostov zostanú dva. Dopravu na severe Slovenska čaká v ďalších rokoch veľká skúška
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. september 2024 06:15