Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.
Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.
A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.
Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-17 11:04:15 - Feat.: - Title: HN24: Most Lafranconi
02 - Modified: 2023-03-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Poliaci investujú miliardy do prístavov. Je to príležitosť aj pre náš biznis
03 - Modified: 2023-03-13 10:34:51 - Feat.: - Title: Syntetické palivá? EÚ o tom nechce ani počuť, osobné autá budú výhradne elektrické
04 - Modified: 2023-03-10 12:40:00 - Feat.: - Title: Až polovica vodičov sa v raji elektromobilov vracia od batérií späť k spaľovacím motorom
05 - Modified: 2023-03-10 10:31:00 - Feat.: - Title: Využívanie prechodu pre chodcov sa môže už čoskoro zmeniť. Pomáha aj česká Škoda