Dve trate a elektrifikácia sa na úseku Bratislava – Komárno skloňujú už dlho. Každý rok sú totiž vlaky na tomto úseku čoraz vyťaženejšie. Môžu za to bratislavské satelity.
Tridsať vlakov tam a tridsať späť. Toľko ich na stokilometrovej trati medzi Bratislavou a Komárnom na dennej báze vypraví RegioJet. Ako jediný osobný prepravca jazdí na tejto trase už od roku 2012.
A za ten čas eviduje päťnásobné zvýšenie počtu pasažierov, za ktoré môžu najmä rozrastajúce sa bratislavské obytné satelity, ktorých obyvatelia sa denne presúvajú do hlavného mesta. Budúci rok však RegioJetu končí zmluva a o tom, kto bude na južnej trase voziť pasažierov v ďalších rokoch, rozhodne súťaž.
Železnice sa zároveň chystajú na dlho odkladaný krok. K doteraz jedinej koľaji má aspoň na časti trate pr...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Vrecká na zvracanie ako štandard výbavy? Elektromobily umocňujú chorobu z pohybu
02 - Modified: 2023-05-29 12:08:02 - Feat.: - Title: Na slovenských cestách pribudla nová dopravná značka. Mala by prevychovať vodičov
03 - Modified: 2023-05-29 06:50:26 - Feat.: - Title: V Bratislave a okolí sa tvoria kolóny, hlásené sú aj nehody
04 - Modified: 2023-05-26 09:44:29 - Feat.: - Title: Zmätený môže zostať i skúsený vodič. Dokážete zareagovať na pokyny policajta?
05 - Modified: 2023-05-25 07:59:30 - Feat.: - Title: Po ceste a železnici sa v marci odviezol medziročne podobný objem tovaru, vlaky odviezli viac ako predtým