Električka do Petržalky začala jazdiť v lete po 55 rokoch.Marek Kmeť
StoryEditor

Problém nájsť ľudí má celá doprava. Západ berie cudzincov

12.11.2019, 23:00

Nie sú to len železnice, ktoré na trhu nedokážu nájsť vhodných zamestnancov. S nedostatkom pracovných síl dlhodobo bojuje napríklad bratislavská hromadná doprava. Dnes dopravnému podniku chýba 50 šoférov. A to aj napriek tomu, že sa snaží nových vodičov električiek či autobusov nalákať náborovým príspevkom aj do výšky 3 000 eur.


Hlavné mesto rieši problém tak, že vo veľkom prijíma cudzincov z tretích krajín. Vlani ich v dopravnom podniku pracovalo 66, dnes je to o stovku viac. Tvoria tak už viac ako desatinu všetkých šoférov, informovala hovorkyňa spoločnosti Adriana Volfová. V...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko opakovane prepisovalo rekordy. Ktorým ľuďom firmy pridali najviac? Po vrecku sa buchol aj štát 02 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 04 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 05 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:10