Rezort dopravy pod vedením Árpáda Érseka upravil legislatívu tak, aby mohli štátne železnice prijímať na pozíciu rušňovodič aj ľudí bez dopravného vzdelania.TASR
StoryEditor

Kríza na železnici. Štátne vlaky nemá kto riadiť

RegioJet a Leo Express platia železničiarom viac ako štát. V Železničnej spoločnosti Slovensko dnes chýba 109 rušňovodičov.

V poslednom období sme museli odrieknuť viacero vlakov, predovšetkým na tratiach Leopoldov – Bratislava a Bratislava – Malacky.

Dôvodom je nedostatok rušňovodičov, ktorí prešli k súkromným prepravcom. Každý odrieknutý vlak nás mrzí. Takúto odpoveď zasiela štátny prepravca nespokojným cestujúcim, ktorí sa sťažujú na to, že márne čakali na vlak.

Dnes štátne železnice zamestnávajú vyše 1 200 rušňovodičov, viac ako stovka im však chýba. Jeden z odídencov, ktorý nechcel byť menovaný, vymenoval viacero dôvodov, ktoré stáli za jeho odchodom od štátnych železníc. 

„Jazdí sa na starých rušňoch, nie je tam žiadny komfort. Ďalej...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-22 12:27:24 - Feat.: - Title: Doprava je na viacerých úsekoch prerušená, niektoré vlaky meškajú 02 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 04 - Modified: 2024-10-20 15:07:59 - Feat.: - Title: V Hronskom Beňadiku pokračujú práce na rekonštrukcii železničnej dopravnej cesty 05 - Modified: 2024-09-18 11:51:27 - Feat.: - Title: Rezort dopravy splnil míľnik plánu obnovy, bol ním nový vlakový grafikon
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. november 2024 06:16