StoryEditor

Slovákov smädí najmä po nealku

01.12.2019, 19:00
Prečítajte si rozhovor so šéfom Plzeňskému Prazdroju Slovensko Grantom Liversageom.

Minulý rok bol z hľadiska hospodárskych výsledkov pre spoločnosť prelomový – dosiahla tržby 126 miliónov eur, čo je historicky najviac. Čo sa o tieto výsledky pričinilo v najväčšej miere? Silné leto?

Myslím si, že leto je v rámci slovenského pivného trhu naozaj veľmi silným faktorom a rozhodne našej firme veľmi pomáha. Svoju rolu zohrala aj premiumizácia nášho portfólia, dôraz na značky v on-trade (napríklad bary) aj off-trade (napríklad obchody).

Rovnako sme znova obohatili aj naše nealkoholické portfólio a zákazníci to ocenili. Zmenili sme tiež prístup v rámci obchodných procesov.

Ako presne?

Viac sa sústreďujeme na pomoc našim zákazníkom a obchodným partnerom v on-trade. Teda majiteľom reštaurácií, pubov a podobne. Chceme byť ich konzultantom a pomáhať im s podnikaním.

Rovnako sme sa naučili, že to, koľko piva predáte, je priamo úmerné tomu, v akom prostredí pivo predávate. Ako to v prevádzke vyzerá, v akom stave je sociálne zariadenie, či sa tam dá aj jesť. A s týmto všetkým majiteľom pomáhame, sme toho súčasťou.

Vznikla teda v rámci firmy aj nová pozícia konzultanta alebo táto náplň práce pribudla súčasným zamestnancom?

Zmenili sme náplň obchodného zástupcu. Popravde sme sa trochu obávali toho, že keď to zmeníme a človek tam chodí iba v roli konzultanta, ale fyzicky neberie objednávky, že to spôsobí nejaký výpadok, že by sa nám chvíľku nedarilo. Ale nebolo to tak, stále sme pre zákazníkov jednotka medzi obchodnými partnermi.

A kto teraz prijíma objednávky?

Toto všetko sa už deje cez telesales, čo je tiež úplne nová divízia v rámci našej spoločnosti. To automaticky proaktívne kontaktuje zákazníka tak, aby mu bol závoz piva doručený vždy včas a spotrebiteľ dostal načapované to najčerstvejšie pivo.

Majiteľ krčmy tak už nemusí mať objednávanie na pamäti, celý proces mu uľahčíme. S obchodným zástupcom potom rieši skôr individuálne potreby danej prevádzky, rozvoj a priestor na zlepšenie.

Vy šéfujete Plzeňskému Prazdroju Slovensko vyše dvoch rokov. V tomto období prešla spoločnosť aj zmenou názvu z Pivovarov Topvar na súčasný. Ako brali túto zmenu vaši obchodní partneri?

Myslím si, že z toho externého uhla pohľadu nám zmena názvu pomohla v dvoch oblastiach. Prvá je, že máme lepšiu reputáciu u zákazníkov, teda u našich obchodných partnerov.

Ďalšia vec sú naši poten...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-03-04 21:04:37 - Feat.: 0 - Title: Meníme názov. Kvôli českým pivám 02 - Modified: 2018-03-06 13:49:21 - Feat.: 0 - Title: Pivovary Topvar menia názov na Plzeňský Prazdroj Slovensko 03 - Modified: 2018-09-07 07:28:08 - Feat.: 0 - Title: Slováci si mylne myslia, že pijú menej piva ako Česi, hovorí pre HN šéf Plzeňského Prazdroja 04 - Modified: 2019-01-30 07:39:30 - Feat.: 0 - Title: Plzeňský Prazdroj Česko a Slovensko má nového marketingového riaditeľa
01 - Modified: 2021-06-24 06:57:53 - Feat.: - Title: Birell predstavil dve nové nealkoholické pivá 02 - Modified: 2021-05-17 08:08:34 - Feat.: - Title: Plzeňský Prazdroj rozširuje svoje portfólio na Slovensku 03 - Modified: 2021-04-19 11:38:45 - Feat.: - Title: Šariš si v novej kampani dáva za cieľ spájať všetkých Slovákov s iskrou v srdci 04 - Modified: 2020-10-29 07:51:53 - Feat.: - Title: Pavlína Kalousová: Nový normál je spojenie celého odboru a hľadanie spoločných riešení 05 - Modified: 2020-08-31 07:45:17 - Feat.: - Title: Zdenka Huňady: Komplexnosť a dynamika dokážu v jednu chvíľu nabudiť, ale rovnako tak sú niekedy aj únavné
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 00:06