Liberalizácia, arbitráž a nový tender na Višňové. Napriek tomu, že čoskoro dôjde k otvoreniu jediného diaľničného úseku na Slovensku za posledné dva roky, rok 2019 bol v sektore dopravy naozaj živý. Stále však vidieť nedostatky. „Ak má byť minister dopravy a výstavby hodnotený podľa plnenia programového vyhlásenia vlády, to je nesplnené. Nemáme nový stavebný zákon, verejná doprava je nevyriešená, v osobnej železničnej doprave bola kvalita a zanedbaná údržba terčom častých posmeškov,“ upozorňuje riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký.
Aj preto podľa jeho slov nie je možné posledné volebné obdobie hodnotiť z tohto hľadiska pozitívne. „Veľké infraštruktúrne projekty v štáte zlyhali a kompetentní sa ukázali ako absolútne neschopní nájsť dostupné a pre štát a občanov výhodné riešenia,“ odkázal analytik.
HN vám teraz prinášajú päť dôležitých momentov, ktoré týmto segmentom hýbali v roku 2019.
Višňové
Problematický diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane povestného tunela Višňové mal byť podľa zmluvy hotový v decembri tohto roka. Ale nie je. V súčasnosti sa čaká na nový tender. Zhotoviteľ Salini Impregilo – Dúha totiž po nezhodách so štátom nakoniec musel zo stavby odísť. Stalo sa tak ešte na začiatku roka po tom, čo...
Zostáva vám 85% na dočítanie.