Sporný tender na obnovu železničnej trate Bratislava – Kúty takmer za 300 miliónov eur dospel do finále tesne pred parlamentnými voľbami. Ide o jeden z najväčších projektov súčasnej vlády.
Viac ako tri roky sa stavebné spoločnosti naťahujú o obrovskú 300-miliónovú štátnu zákazku. Ide o obnovu železničnej trate z Devínskej Novej Vsi do Kútov.
Po rekonštrukcii 57-kilometrového úseku, ktorú z eurofondov naplánovali štátne Železnice Slovenskej republiky, majú vlaky do susedného Česka zrýchliť zo 120 až 140 na 200 kilometrov za hodinu. Ide o skrátenie času prepravy asi o päť minút.
Posledné dva roky je tender pre spory uchádzačov takmer neustále na stole Úradu pre verejné obstarávanie. Ten dal aktuálne za námietkami zúčastnených firiem definitívnu bodku.
Keďže ponuku s najnižšou cenou za 217 miliónov eur od kazašsko...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom
02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola?
03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil?
04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov
05 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu?