vlaky, doprava, železniceHN Pavol Funtál
StoryEditorNovú vládu čaká veľká výzva. Rozhodne o kontroverznom megatendri
Trojročná súťaž na modernizáciu trate z Bratislavy k štátnym hraniciam v Česku sa chýli ku koncu. Eurofondy vyčlenené na jej krytie však musia byť prerozdelené.
Železničnú trať medzi Bratislavou a Kútmi brázdi denne takmer 150 vlakov. Do roku 2023 sa rýchlosť na väčšine úsekov mala zvýšiť na 200 kilometrov za hodinu, čo z nej urobí najrýchlejšiu trať na Slovensku.
Súťaž nedávno vyhralo konzorcium na čele s Váhostavom, no štát zmluvu s budúcim staviteľom ešte nepodpísal. Počkať si bude musieť pravdepodobne na nové vedenie rezortu dopravy. Jeden z možných kandidátov na ministra dopravy Ján Marosz z hnutia OĽaNO...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-18 11:51:27 - Feat.: - Title: Rezort dopravy splnil míľnik plánu obnovy, bol ním nový vlakový grafikon
02 - Modified: 2024-08-26 14:06:50 - Feat.: - Title: SkyToll plánuje vybudovať mýtny systém v Tadžikistane
03 - Modified: 2024-08-15 11:13:03 - Feat.: - Title: Rezort dopravy vyhodnotí pripomienku starostov mestských častí Bratislavy k návrhu stavebného zákona
04 - Modified: 2024-08-14 09:10:50 - Feat.: - Title: Nový stavebný zákon obmedzí práva verejnosti, kritizujú odborníci. Rezort dopravy situáciu upokojuje
05 - Modified: 2024-08-08 13:09:04 - Feat.: - Title: Letecké spoločnosti sa budú môcť uchádzať o dotáciu na linku Košice-Göteborg