StoryEditor

Koronavírus. Ako zatočil s tržbami v slovenských reťazcoch

09.03.2020, 10:17
Autor:
redred
Pozrite si, koľkonásobne viac sme nakupovali potraviny a drogériu.

Koronavírus mení aj trhové podmienky, a hoci ide o vážnu záležitosť, retailoví predajcov sa v tomto období môžu tešiť zo zvýšených tržieb, a to až takmer s 20 % nárastom. 

Nielsen pripravil stručný prehľad, ako sa v poslednom týždni zmenili tržby jednotlivých reťazcov v porovnaní s rovnakým týždňom v minulom roku. Do úvahy zobrali potravinové a drogistické produktové kategórie, ktoré mali týždenné tržby nad 500 000 Eur a 250 000 Eur v prípade drogistického tovaru. 

Na Slovensku sme najviac v obchodoch v uplynulom týždni hľadali ryžu, ktorej tržby vzrástli 4-násobne. Nasleduje múka s 3-násobným nárastom v tržbách, rovnako je na tom cukor. Z drogérie sa strojnásobili tržby za tekuté mydlá.

V Česku si namiesto cukru robia zásoby s konzervovanými rybičkami. Najväčší zmysel ale naši susedia vidia v čistiacich prostriedkoch na ruky, ku ktorými nepotrebujete vodu. Tržby v tejto kategórií vzrástli 14 násobne. Rovnako ako u nás, tržby narástli vyše 19% tempom v porovnaní s rovnakým týždňom v minulom roku. 

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 13:20