Koronavírus mení aj trhové podmienky, a hoci ide o vážnu záležitosť, retailoví predajcov sa v tomto období môžu tešiť zo zvýšených tržieb, a to až takmer s 20 % nárastom.
Nielsen pripravil stručný prehľad, ako sa v poslednom týždni zmenili tržby jednotlivých reťazcov v porovnaní s rovnakým týždňom v minulom roku. Do úvahy zobrali potravinové a drogistické produktové kategórie, ktoré mali týždenné tržby nad 500 000 Eur a 250 000 Eur v prípade drogistického tovaru.
Na Slovensku sme najviac v obchodoch v uplynulom týždni hľadali ryžu, ktorej tržby vzrástli 4-násobne. Nasleduje múka s 3-násobným nárastom v tržbách, rovnako je na tom cukor. Z drogérie sa strojnásobili tržby za tekuté mydlá.
V Česku si namiesto cukru robia zásoby s konzervovanými rybičkami. Najväčší zmysel ale naši susedia vidia v čistiacich prostriedkoch na ruky, ku ktorými nepotrebujete vodu. Tržby v tejto kategórií vzrástli 14 násobne. Rovnako ako u nás, tržby narástli vyše 19% tempom v porovnaní s rovnakým týždňom v minulom roku.