Župy a štát. Rozhodovanie o tom, kam a ako často dnes vlaky a autobusy jazdia, si medzi sebou delia tieto dve autority. V budúcnosti to môže byť inak. Nová vláda vo svojom programe totiž ohlasuje, že samosprávy oslabí a po vlakoch bude štát jediným objednávateľom výkonov aj v autobusovej doprave.
Presná podoba má byť známa v najbližších týždňoch, minister Andrej Doležal však v rozhovore pre HN televíziu naznačil, že problém vidí vo vlastníckej štruktúre SAD-iek, v ktorých má štát menšinový, asi 40-percentný podiel. „Často sa nám úplne nezmyselne stáva, že SAD-ka v rámci svojho slobodného podnikania naschvál odíde o tri, štyri minúty skôr, ako príde vlak, a snaží sa nalákať cestujúcich do autobusu. Našou prioritou je presný opak,“ povedal. Doležal však nie je úplne presvedčený, že by stačila len zmena vlastníctva.
Český príklad
Faktom je, že župám sa plánované okliešťovanie kompetencií nepozdáva, pričom ukazujú na Českú republiku. Tam pred vyše desiatimi rokmi išli opačnou cestou a krajom nechali okrem autobusov aj objednávanie regionáln...
Zostáva vám 85% na dočítanie.