1. Čo je podľa vás najabsurdnejší bankový poplatok?
2. Čím vás naposledy vaša banka prekvapila?
Róbert Kičina, výkonný riaditeľ Podnikateľskej aliancie Slovenska
1. Žiaden bankový poplatok nepovažujem za absurdný, pretože banka má nárok na výber poplatkov. Práve konkurencia v bankovom sektore zabezpečuje ľudom možnosť výberu banky, ak práve v tej, v ktorej majú účet, považujú poplatky za čudné.
2. Prekvapila ma v minulosti, približne pol roka dozadu, zmenou balíka služieb. Pritom mi automaticky nepretransformovala môj pôvodný balíček k účtu na nový, výhodnejší. Tak som zaplatil väčšie poplatky a musel som si to ísť vybaviť osobne do banky.
Martin Chren, riaditeľ Nadácie F. A. Hayeka
1. Podľa mňa sa najabsurdnejší poplatok týka firiem. Je to poplatok za vedenie účtu k správe emisných povolení. Teda sa týka spoločností, ktoré produkujú emisie a obchodujú s nimi. Veľká firma, ktorá má založený takýto účet v slovenskej banke, zaplatí za vedenie 250-tisíc až 300-tisíc eur, pričom napríklad v Rakúsku táto služba stojí iba sedemtisíc eur. Toto považujem za totálne absurdné. Taktiež tento poplatok medziročne vzrástol asi päťnásobne.
2. Tak k tomuto mi naozaj nič nenapadá.
Ján Ďurovčík, choreograf
1. To ani netuším, ja som sa s takým poplatkom vôbec stretol. Veľmi ma však prekvapilo spoplatňovanie výmeny euromincí v banke, ktoré bolo medializované.
2. V banke, v ktorej mám založený účet, ma veľmi pozitívne prekvapil príjemný osobný prístup zamestnancov. Pri riešení nedávnych problémov mi vychádzali v ústrety. V mnohých prípadoch som nemusel stáť pred priehradkou a tak vybavovať veci, oni to vyriešili za mňa.
Peter Lipa, hudobník
1. Výmeny halierov. Teda spoplatnenie výmeny mincí považujem za absurdné. Aj iných poplatkov je určite veľa, ktoré si účtujú.
2. Prekvapuje ma poplatok za bezhotovostnú operáciu. Niekedy je nepochopiteľne drahšie, keď si niektoré operácie robíme cez internet, ako keď ideme priamo do pobočky. Malo by to byť lacnejšie, veď je to zjednodušenie aj pre nich.
Dušan Tittel, futbalový manažér
1. Minule ma v banke zaskočili, keď som si rušil jeden dlhšie nepoužívaný účet, ku ktorému bola vydaná aj kreditná karta. Samozrejme, že som zaplatil poplatok za zrušenie. Potom mi po mesiaci volali a žiadali ešte aj poplatok za zrušenie kreditnej karty.
2. Moja banka ma v poslednom čase ničím neprekvapila, či už v pozitívne alebo negatívne. No myslím si, že všetkých ľudí potešilo najmä zrušenie poplatkov za výmenu mincí v bankách.
Jozef Pribilinec, bývalý atlét
1. Poplatky za vedenie účtu. Práve tieto považujem za absurdné, keďže banka na nás zarába už tým, že s našimi peniazmi pracuje. Tak nevidím dôvod na spoplatnenie práve tohto.
2. Moja banka ma ničím negatívnym v poslednom čase neprekvapila. Skôr naopak. Keď som mal pohyb na osobnom účte, ktorý považovala za podozrivý, tak ma kontaktovala, aby sa ma naň opýtala. Toto ma milo prekvapilo.

