StoryEditor

Je chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov

15.06.2020, 00:00
Autor:
tgtg
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?


Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-24 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf developera YIT Slovakia pre HN: Predaje nám vlani spadli na tretinu, dopyt po bytoch sa tento rok vrátil 02 - Modified: 2024-12-24 10:00:00 - Feat.: - Title: V mojom detstve sa porúčalo větru a dešti, dopadlo to zle. Teraz robíme v Európe zas veľkú chybu (rozhovor) 03 - Modified: 2024-12-23 23:00:00 - Feat.: - Title: Režisér Róbert Šveda: Chýba nám hrdina hrdina - ako filmu, tak krajine. Zaujímajú nás skôr antihrdinovia 04 - Modified: 2024-12-23 20:00:00 - Feat.: - Title: Detskí herci kultového filmu S tebou mě baví svět: Ako sa zmenili a ako spomínajú na nakrúcanie? 05 - Modified: 2024-12-22 23:00:00 - Feat.: - Title: Politologička Világi: Koalícia je veľmi disciplinovaná. Opozícia sa môže pýtať, či má zmysel niečo navrhovať
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. december 2024 22:59