Nie je to tak dávno, čo sa reštaurácie a puby znovu otvorili. Všimli ste si nejaké zmeny v správaní zákazníkov? Ako zapôsobila kríza na pivnú kultúru Slovákov?
Obdobie koronakrízy určite zmenilo aj spotrebiteľské správanie. Ľudia si privykli na pivo v pohodlí domova a donáškové služby. Uvidíme, či sa aktuálna kríza negatívne podpíše pod slovenskú pivnú kultúru, ktorá je vo veľkej miere založená na vychutnaní si čapovaného piva v podniku. Po uzatvorení HORECA segmentu sa objem predaného piva presunul do retailu.
Stačilo to na vykrytie strát zo zatvorených prevádzok?
Z hľadiska objemu predaja nárast v retaile vykompenzoval pokles predaja v HORECA segmente. Celkový objem predaja ostal takmer rovnaký ako minulý rok, čo je pozoruhodné, aj keď naše marže sú diametrálne odlišné, keď predávame do reštaurácií a keď dodávame do obchodov. Po znovuotvorení segmentu očakávame nárast predaných objemov. Pre pretrvávajúcu mieru rizika z nákazy to však môže byť oveľa menej ako v čase pred krízou. Úplné zotavenie sa môže prejaviť až vtedy, keď obavy z ochorenia COVID-19 úplne zmiznú a bude dostupná vakcína. Obávam sa, že to môže trvať ešte dlho.
Predpokladám, že v prípade predaja piva do obchodov sú marže oveľa nižšie. Mohli by ste tento pomer špecifikovať?
Je to otázka dynamiky jednotlivých predajných kanálov a spotrebiteľského správania, ktoré nemôžem konkretizovať.
Aký pokles predaja ste zaznamenali počas vrcholu krízy?
V rámci HORECA segmentu sme pocítili 95-percentný pokles predaja piva po tom, čo sa v polovici marca zatvorili prevádzky. Časť konzumentov sa presunula do maloobchodu, to nám sčasti vykompenzovalo stratu. Najmä v prvých týždňoch si ľudia robili väčšie zásobovacie nákupy. ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.