Tieňový minister Ján Marosz a expert na dopravu Jiří KubáčekHNtelevízia
StoryEditor

Stále snívame s hlavou v oblakoch. Nevieme udržať ani tie železnice, ktoré už máme

13.07.2020, 00:00
Autor:
tgtg
Železničná doprava, a to hlavne v okolí veľkých miest, má skutočne veľkú perspektívu, povedal pre HN bývalý sekčný riaditeľ ministerstva dopravy Jiří Kubáček.

Je podľa vás tento projekt na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate v takejto forme potrebný?
Na úseku medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou je to vážne, lebo tam je frekvencia cestujúcich skutočne vysoká. Ani to nie je tak o elektrifikácii, ako o zdvojkoľajnení. Priepustnosť trate by mala byť vhodná na želaný polhodinový alebo aj pätnásťminútový takt.


Ako je to s menej frekventovaným úsekom od Dunajskej Stredy po Komárno?
Nie som si úpln...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Dokumentaristka: To, ako pristupujeme k deťom so znevýhodnením, je dedičstvo komunizmu 02 - Modified: 2024-12-21 04:51:32 - Feat.: - Title: Klimatický expert pre HN: Najdôležitejšie projekty Green Dealu zlyhali, dohoda EÚ potrebuje obrovský reštart 03 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred 04 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 05 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 20:13