Arpád ÉrsekTASR/M. Svítok
StoryEditorNové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.
Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.
A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.
Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-05-16 18:50:48 - Feat.: - Title: Vlaková doprava medzi Popradom a Spišskou Novou Vsou je plne obnovená, hlásia železnice
02 - Modified: 2025-05-15 15:15:56 - Feat.: - Title: Výluka vlakov medzi Popradom a Vydrníkom potrvá do piatkového večera
03 - Modified: 2025-05-07 12:00:00 - Feat.: - Title: Nehodovosť na slovenských cestách klesá, tvrdí polícia. Do pomoci zapája aj občanov
04 - Modified: 2025-05-06 12:32:45 - Feat.: - Title: Zaslúžite si svoj vodičák? Mnohí zostanú prekvapení, aké medzery vlastne majú
05 - Modified: 2025-04-25 09:37:17 - Feat.: - Title: V Česku pôjdu vlaky rýchlosťou až 300 km/h. Predstavili víziu nových rýchlotratí