StoryEditor

Nové plány na južnej trati. Víťazný variant je o polovicu drahší než bol pôvodný odhad

13.07.2020, 00:00
Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.

Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.

Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.


A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.

Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Na východe za 10 centov, v Trnavskom kraji zdarma. Aké príspevky na cestovanie majú seniori? (prehľad zliav) 02 - Modified: 2023-03-20 14:23:58 - Feat.: - Title: Veľké rokovania v Bruseli o konci spaľovákov: Slovensko neuvážene otočilo, hovorí pre HN Budajov tajomník 03 - Modified: 2023-03-17 11:04:15 - Feat.: - Title: HN24: Most Lafranconi 04 - Modified: 2023-03-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Poliaci investujú miliardy do prístavov. Je to príležitosť aj pre náš biznis 05 - Modified: 2023-03-15 09:19:46 - Feat.: - Title: Najväčšie investície v spoločnosti Volkswagen budú zamerané na elektrifikáciu a digitalizáciu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. marec 2023 03:57