Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.
Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.
A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.
Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách
02 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video)
03 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke
04 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
05 - Modified: 2024-12-17 14:16:40 - Feat.: - Title: Česko chce odložiť emisné povolenky na dopravu a bývanie najmenej o rok. Bude potrebných viac povolení