Víťazný variant hovorí aj o druhej koľaji či prípojke na Šamorín. Je však o polovicu drahší, ako bol pôvodný odhad.
Medzi Komárnom a Bratislavou sa v súčasnosti odveziete vlakom len na jednej koľaji, s dieselovým rušňom a maximálne 80-kilometrovou rýchlosťou. Je to pomaly, ale v budúcnosti by to mal byť až dvojnásobok.
Navyše, z jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku by mali vďaka nadjazdom zmiznúť aj križovatky s cestami.
A to všetko pri výstavbe druhej koľaje a elektrifikácii trate. Takéto parametre preferuje štúdia uskutočniteľnosti, ktorej vypracovanie inicioval ešte vlani vtedajší minister dopravy Árpád Érsek a ktorej časť majú HN k dispozícií.
Aktuálne dokument kontroluje jeho objednávateľ, Železnice Slovenskej republ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-20 23:00:00 - Feat.: - Title: Na východe za 10 centov, v Trnavskom kraji zdarma. Aké príspevky na cestovanie majú seniori? (prehľad zliav)
02 - Modified: 2023-03-20 14:23:58 - Feat.: - Title: Veľké rokovania v Bruseli o konci spaľovákov: Slovensko neuvážene otočilo, hovorí pre HN Budajov tajomník
03 - Modified: 2023-03-17 11:04:15 - Feat.: - Title: HN24: Most Lafranconi
04 - Modified: 2023-03-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Poliaci investujú miliardy do prístavov. Je to príležitosť aj pre náš biznis
05 - Modified: 2023-03-15 09:19:46 - Feat.: - Title: Najväčšie investície v spoločnosti Volkswagen budú zamerané na elektrifikáciu a digitalizáciu