Od Okinavy až po Hokkaido. V rušných uličkách Tokia a v dedinkách na horách. Naprieč celým Japonskom nájdete malé prevádzky s červeným lampiónom zvaným akachochin pri vchode. Ten je v krajine poznávacím znamením pre malé bistrá, krčmy a reštaurácie. Akachochin však nájdete aj u nás. Visí napríklad v podniku Gonnsuke Ramen v bratislavskom Fresh Markete. A nie je to len o lampióne, ale najmä o pravom japonskom ramene.
Peter Bohov, jeden z majiteľov tohto bistra, sa do Japonska zamiloval pred 25 rokmi. V 16 rokoch tam odišiel na ročný pobyt na strednú školu. Nevedel jazyk, nepoznal krajinu. No počas toho obdobia si miestnu kultúru natoľko obľúbil, že sa tam vrátil aj na univerzitu. Celkovo na ázijskom ostrove žil päť rokov a dodnes tam pracovne cestuje niekoľkokrát ročne.
Chuť aj strach z Japoncov
Pred ôsmimi rokmi si spolu so svojím obchodným partnerom povedali: „Ten ramen nám nejako chýba.“ Originálnu chuť japonského jedla u nás nedokázali nájsť. A tak sa z...
Zostáva vám 85% na dočítanie.