Hrdzavejúce exteriéry, rok čo rok klesajúci objem výkonov. Taká je dnes realita chátrajúcich slovenských prístavov. Dôvodov je viacero. Jedným je privatizácia z roku 2002, keď štát odpredal infraštruktúru súkromníkovi bez záväzkov a podmienok, čo sa prejavilo na mizivých snahách o zveľaďovanie prístavov.
Druhým bol doterajší politický nezáujem, keďže dĺžka celkovej dopravnej cesty pre lode na Slovensku je len 172 kilometrov. To sa však mení.
Nové ministerstvo dopravy podniklo prvé kroky v oblasti vodnej dopravy zrušením Dunajbusov Árpáda Érseka, ktoré mali voziť ľudí zo Šamorína a južných obcí do Bratislavy. Teraz však ohlásilo omnoho väčší projekt v južnom regióne. Doležal chce modernizovať prístav v ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
Zostáva vám 85% na dočítanie.