VÚB banka
Hovorkyňa Lucia Luptáková
K pandémii ochorenia COVID-19 sme od začiatku pristúpili mimoriadne zodpovedne. Preventívne opatrenia v celej banke realizujeme už od prvých dní výskytu ochorenia v Európe, teda už od februára.
Od začiatku sme zvýšili frekvenciu dezinfekcie priestorov, evidujeme zamestnancov, ktorí sa vyskytovali v zahraničí alebo boli v styku s osobami z rizikových oblastí, a tí, ktorí navštívili postihnuté krajiny, majú po dohovore home office. Zároveň sme obmedzili zahraničné pracovné cesty, teda nielen do zahraničia, ale aj zo zahraničia k nám na Slovensko.
V našej centrále a v pobočkách sú zavedené prísne pravidlá, ktoré majú pomôcť zamedzeniu šírenia prípadného ochorenia. Momentálne máme v kanceláriách prítomných asi 30 – 40 percent zamestnancov v snahe zamedziť ich styku a zavádzame koncept smart workingu, takže ani v budúcnosti nebudú naše priestory na 100 percent obsadené, pretože zvyšujeme pomer práce z domu.
Krízové plány aktualizujeme priebežne podľa vývoja situácie. V súvislosti s nástupom detí do školy očakávame, že sa bude epidemiologická situácia meniť, preto ideme od septembra zaviesť ešte prísnejšie opatrenia. V prípade výskytu ochorenia u zamestnanca máme pripravený plán, a to vo viacerých scenároch. Momentálne máme nastavené pravidlá tak, že len čo by bolo podozrenie na kontakt zamestnanca s nakazeným, zamestnanec zostava v karanténe až do výsledku testu, rovnako aj kolegovia, s ktorými sa stretáva. Následne sa rozhodne o ďalších krokoch. V prípade, že by sme mali podozrenie na výskyt v pobočke, automaticky sa zatvára celá pobočka až do potvrdenia výsledkov testov. Na testovaní spolupracujeme so súkromným laboratóriom a pomáhame s vybavením termínov aj zamestnancom po návrate z dovoleniek, ktorým sme odporučili zostať v karanténe a dobrovoľne sa otestovať po návrate zo zahraničia.
Západoslovenská energetika, a. s.
Hovorkyňa Michaela Dobošová
V ZSE evidujeme doteraz jeden pozitívny prípad nákazy na COVID-19. Po potvrdení nákazy boli vykonané opatrenia, ktoré pripravil krízový štáb spoločnosti. Všetci kolegovia, ktorí boli v priamom kontakte s pozitívne testovaným zamestnancom, absolvovali PCR testy. Výsledky všetkých testov boli negatívne.
Kolegovia, ktorí mali kancelárie na príslušnom poschodí, pracovali až do odvolania a pretestovania ostatných kolegov formou home office. Bolo dezinfikované príslušné poschodie a spoločné priestory, ako schodište a výťah. Aktuálne nerealizujeme zahraničné pracovné cesty, minimalizuje sa stretávanie zamestnancov, porady sú v nevyhnutných prípadoch v maximálnom počte päť účastníkov, inak online, v spoločných priestoroch je nosenie rúšok povinné.
Zamestnanci, ktorí sa vracajú z dovolenky z niektorej z rizikových krajín, sú povinní absolvovať PCR test a zostať pracovať formou home office, až kým sa nepreukážu negatívnym výsledkom testu. Pri návrate z rizikových krajín sa musia riadiť opatreniami a odporúčaniami Úradu verejného zdravotníctva SR.
Zamestnanci, ktorí sa vracajú z dovolenky z menej rizikových krajín, majú možnosť nechať sa dobrovoľne otestovať na náklady zamestnávateľa. Prípadne ak nechcú absolvovať test a pracovná náplň im to umožňuje, môžu 14 dní pracovať formou home office. Zamestnanci majú povinnosť informovať svojho nadriadeného v prípade, ak boli v kontakte s osobou, u ktorej sa potvrdil koronavírus. Zamestnanec musí následne absolvovať PCR test, respektíve pracovať 14 dní z ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.