Patria medzi ekologické spôsoby dopravy a v hlavnom meste spolu s vlakmi by mali nahradiť metro. V Bratislave sú však s výstavbou nových kilometrov električkových koľají problémy.
Bratislavský sen o metre sa po desaťročiach rozplynul. Hlavné mesto má totiž podľa odborníkov zlý pomer hustoty obyvateľov a rozlohy, skrátka, je rozlezené, čomu napomáha aj masív Malých Karpát.
Alternatívou podzemných tratí teda zostávajú električky. Pokladanie nových koľají či modernizácia tých starých však prebieha pomalšie, než sa plánovalo.
Jedným z predvolebných sľubov primátora Matúša Valla bola podpora tejto formy hromadnej dopravy. V súčasnosti projekty električiek meškajú a viaznu na viacerých frontoch.
Okrem modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, ktorá bude meškať aj v jej druhej etape, je tu napríklad projekt koľají, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 13:56:59 - Feat.: - Title: Chce byť ikonou Bratislavy. Penta Real Estate štartuje prvú rezidenčnú etapu projektu Chalupkova
02 - Modified: 2024-12-20 11:15:09 - Feat.: - Title: Potrpíš si na perfektné jedlo, ktoré je aj vizuálne lahodné? Tieto reštaurácie v Bratislave sú umením na tanieri
03 - Modified: 2024-12-19 14:42:02 - Feat.: - Title: Vyrastie Rážovi a Vallovi konkurent? Súkromník ukázal bližšie plány prístavu v Bratislave za 680 miliónov eur
04 - Modified: 2024-12-18 13:51:22 - Feat.: - Title: Prvá skúšobná jazda petržalskej električky bude už zajtra. Oficiálne začne premávať na jar, oznámil Vallo
05 - Modified: 2024-12-18 13:44:59 - Feat.: - Title: Bratislava je hlavné mesto. Treba k nemu tak aj pristupovať, vraví Pellegrini po stretnutí s Vallom a Drobom