Patria medzi ekologické spôsoby dopravy a v hlavnom meste spolu s vlakmi by mali nahradiť metro. V Bratislave sú však s výstavbou nových kilometrov električkových koľají problémy.
Bratislavský sen o metre sa po desaťročiach rozplynul. Hlavné mesto má totiž podľa odborníkov zlý pomer hustoty obyvateľov a rozlohy, skrátka, je rozlezené, čomu napomáha aj masív Malých Karpát.
Alternatívou podzemných tratí teda zostávajú električky. Pokladanie nových koľají či modernizácia tých starých však prebieha pomalšie, než sa plánovalo.
Jedným z predvolebných sľubov primátora Matúša Valla bola podpora tejto formy hromadnej dopravy. V súčasnosti projekty električiek meškajú a viaznu na viacerých frontoch.
Okrem modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, ktorá bude meškať aj v jej druhej etape, je tu napríklad projekt koľají, ...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-28 18:44:20 - Feat.: - Title: Vzniká nová gastrozóna Bratislavy? Do novej top štvrte sa sťahujú známe reštaurácie
02 - Modified: 2024-03-28 09:22:08 - Feat.: - Title: Bratislavskí učitelia dostanú viac, školské odbory s tým spokojné nie sú
03 - Modified: 2024-03-28 10:00:00 - Feat.: - Title: Veľkonočné prázdniny v okolí Bratislavy: Od romantických prechádzok nad Malým Dunajom až po túry s rozprávkovými výhľadmi
04 - Modified: 2024-03-27 13:04:17 - Feat.: - Title: Bratislava spúšťa novú linku do Istanbulu. Letenky sa najprv vyšplhali k tisícke, v máji však poletíš aj za pár eur
05 - Modified: 2024-03-27 08:19:52 - Feat.: - Title: Vodiči v Bratislave sa pre nehodu zdržia na Moste Lanfranconi smerom do Lamača