Patria medzi ekologické spôsoby dopravy a v hlavnom meste spolu s vlakmi by mali nahradiť metro. V Bratislave sú však s výstavbou nových kilometrov električkových koľají problémy.
Bratislavský sen o metre sa po desaťročiach rozplynul. Hlavné mesto má totiž podľa odborníkov zlý pomer hustoty obyvateľov a rozlohy, skrátka, je rozlezené, čomu napomáha aj masív Malých Karpát.
Alternatívou podzemných tratí teda zostávajú električky. Pokladanie nových koľají či modernizácia tých starých však prebieha pomalšie, než sa plánovalo.
Jedným z predvolebných sľubov primátora Matúša Valla bola podpora tejto formy hromadnej dopravy. V súčasnosti projekty električiek meškajú a viaznu na viacerých frontoch.
Okrem modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, ktorá bude meškať aj v jej druhej etape, je tu napríklad projekt koľají, ...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-24 14:30:00 - Feat.: - Title: Električky v Petržalke majú úspech, čo však ďalšie nové trate? Na čakačke je sever a juh Bratislavy
02 - Modified: 2025-12-22 12:17:13 - Feat.: - Title: Poľská protikorupčná agentúra zatkla štyroch podozrivých z podvodov pri modernizácii električiek
03 - Modified: 2025-12-17 09:41:27 - Feat.: - Title: VšZP plánuje presun pracovísk na bratislavskú Patrónku, Útvar hodnoty za peniaze odporúča rokovať o nájme
04 - Modified: 2025-12-17 08:20:26 - Feat.: - Title: Ráž sa ešte nerozhodol, či bude kandidovať za primátora Bratislavy
05 - Modified: 2025-12-16 16:52:35 - Feat.: - Title: Protest proti mafii v Bratislave