Nedávno ste zverejnili spolu s ministerstvom dopravy zoznam priorít cestnej infraštruktúry. Ako ste s ním spokojný?
Je to prelomové rozhodnutie vlády. Prvýkrát sa postavil politik, teda minister dopravy, a povedal, že sa nedá stavať naraz, nedá sa stavať úplne všetko a ukázal, ako do toho zavedieme poriadok. Z môjho pohľadu je to obrovský posun v transparentnosti, predvídateľnosti voči občanom, stavebnému sektoru a organizáciám, ktoré pripravujú projekty. V minulosti tu existoval taký štvorročný šprint, keď sa zmenili priority a narýchlo pripravovali stavby. Tomu by mal byť nateraz, dúfam, koniec.
Boli aj úseky na ktorých ste sa vyslovene nezhodli. Napríklad minister Andrej Doležal spomínal Tvrdošín – Nižnú, ktorý sa súťaží už niekoľko rokov.
Nebola to diskusia o úsekoch. To je práve nová paradigma tohto dokumentu. Keď sme sa rozprávali, tak to bolo o princípoch. V tomto prípade považujem za správne, že projekty, o ktorých nemáme vážne pochybnosti, sú vysúťažené alebo sa obstarávajú, by sa nemali zastavovať. Mohlo by to totiž zneistiť stavebný sektor, ale aj spôsobiť problémy s obstarávaním.
Nejaký zoznam mal vzniknúť už za Árpáda Érseka. Vr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.