Po svojom nástupe ste hovorili, že v spoločnosti prebieha audit. Tak obchodných zmlúv, ako aj personálny. Aké sú jeho výsledky?
Môj prístup je komerčný a túto firmu aj tak riadim. Chcem hodnotu za vynaložené investície. Množstvo nevýhodných zmlúv sme zrušili. Môžem pokojne aj verejne povedať, že niektoré odkazovali na mená a subjekty, ktorým sa za minulej éry veľmi darilo.
Tak, ako to bolo zrejmé pri mediálnych zmluvách, pri všetkých dodávateľoch negociujeme také ceny, ktoré budú výhodné pre Tipos. Už teraz vieme deklarovať nepopierateľnú a markantnú úsporu na týchto nákladoch. Zároveň pri niektorých zmluvách udržiavame ich výšku, ale máme za tieto peniaze neporovnateľne väčšie plnenie. Toto sa veľmi priaznivo už teraz prejavuje na našich tržbách.
O akom lepšom plnení presne hovoríte?
To najväčšie sústo bolo v mediálnej oblasti. Jedna vec bola tá, ktorú som deklaroval už v prípade Fun rádia, že úspora bola presne 45 percent. Na zvyšných rádiách rozdiel na cene, ktorú sa podarilo vynegociovať na základe našej pozície na trhu ako klienta, je medzi 21 až 49 percent. Toto isté platí aj v prípade televízií, kde je medziročný rozdiel v cenách od 17 do 47 percent.
Znamená to aj úspory na reklamnom budgete?
Som z mediálnej brandže a negociácie v tomto smere som robil 19 rokov. Viem, kde sa dá ísť, aké sú stropy. Keď si pozriete staršie zmluvy, prídete napríklad na to, že vysoké sumy išli do nie najvhodnejších relácií. To všetko sme zrušili. Našli sme však aj rôzne partnerstvá, sponzoringy, ktoré s prácou Tiposu nemali nič spoločné. Zrušili sme aj tie. Veľa vecí bolo naplánovaných, zazmluvnených, napriek tomu sme ich stopli. Čiže áno, reálna úspora bude aj na reklamnom budgete. O reálnych číslach budeme ešte určite hovoriť.
Našli ste pri audite niečo, čo vás negatívne zarazilo?
Zarazila ma hlavne jedna vec. Že sa firma Tipos, ktorá nežije zo štátneho rozpočtu, ale podniká v komerčnom priestore s ostatnými firmami, stáva terčom útokov politikov a politických debát.
To je zrejme logické, keďže jej výnosy smerujú do štátu. Okrem toho je známe, že ste spolupracovali a poznáte sa s Igorom Matovičom aj Eduardom Hegerom.
A? Kľudne sa na to pýtajte. V tomto smere nevnímam žiadny konflikt záujmov. S politickou stranou OĽANO spolupracovala dve volebné obdobia firma, v ktorej som pôsobil. S ministrom Hegerom sa poznám ešte podstatne dlhšie, zo súkromnej sféry. Nikdy som to netajil.
Vylučujete teda, že v riadnom výberovom konaní by ste boli vopred vybraným víťazom?
Ale veď oni nie sú súčasťou komisie. Vo výberovom konaní budem ako uchádzač prezentovať svoje zručnosti, schopnosti a nie to, či mám nejaký vzťah so svojimi nadriadenými, alebo nie. Išiel som sem s tým, aby sme túto firmu naštartovali a už máme za sebou výrazné úspechy.
Ale späť k pôvodnej otázke: čo vás zarazilo z hľadiska firmy ako...
Zostáva vám 85% na dočítanie.