Celkové tržby spoločnosti Tatry mountain resorts za letnú sezónu 2020 medziročne klesli o 15,7 percenta. Ide o obdobie od prvého mája do 30. septembra, informoval o tom Marián Galajda z TMR.
"V horských strediskách celková návštevnosť lanoviek za porovnávané obdobie poklesla o 16,8 percenta. V zábavných parkoch sa počet návštevníkov za dané obdobie medziročne znížil o 23,8 percenta. V segmente hotely obsadenosť vo váženom priemere poklesla o 12,9 percentuálneho bodu," uviedol Galajda.
Tržby z predaja lístkov na lanovky za dané obdobie klesli o 16,7 percenta, tržby segmentu zábavné parky sa medziročne znížili o 34,9 percenta.
"Tržby v golfovom segmente sa medziročne zlepšili o 18,6 percenta. V reštauračných zariadeniach sa medziročne znížili o 11,7 percenta a v športových službách a obchodoch o 18,2 percenta," vyčíslil Galajda.
Doplnil, že tržby hotelov medziročne klesli o 5,3 percenta.
"V situácii, v akej sa ocitol cestovný ruch v dôsledku pandémie, sme leto v našich rezortoch dokázali zvládnuť so všetkou cťou – a to z pohľadu preventívnych opatrení i dosiahnutých výsledkov. Úprimne, očakávali sme, že to môže byť aj výrazne horšie," povedal predseda predstavenstva TMR Igor Rattaj.
Dodal, že ich potešil záujem o Slovensko ako dovolenkovú destináciu. "Aj keď pri návštevnosti našich horských stredísk vo Vysokých Tatrách, ktoré generujú najviac tržieb zo stredísk v letnej sezóne, sa potvrdil výraznejší pokles, sme radi, že ľudia vďaka novému koronavírusu objavili v lete Jasnú. O tú bol, naopak, väčší záujem," zhodnotil Rattaj.