Ako ste vnímali vypuknutie svetovej pandémie začiatkom marca?
Letectvo, respektíve turistický priemysel sú v prípade takejto krízy vždy prvé na rane. Bolo nám jasné, že štáty sa budú uzatvárať samy do seba a týmto spôsobom sa chrániť. To sa aj stalo. Bolo to na začiatku letnej sezóny, tak sme to nevnímali až tak dramaticky. V Číne, od momentu začiatku pandémie až do postupného otvárania, obmedzenia trvali asi tri mesiace. Počítali sme preto s tým, že v polovici júna sa trh začne otvárať aj v Európe. Mýlili sme sa.
Aké boli prvé kroky, ktoré ste podnikli?
Koncom apríla, keď už bolo jasné, že situácia je vážna, sme oslovili zamestnancov a požiadali ich o súhlas s redukciou miezd. Museli sme pristúpiť aj k redukcii počtu predovšetkým lietajúceho personálu, pričom toto opatrenie sa udialo vo viacerých etapách. Najdôležitejšie však bolo uzatvoriť dohodu s majiteľmi lietadiel, pretože bez nej by spoločnosť ďalej nemohla fungovať. Dohody sa podarilo uzatvoriť a do konca augusta sme opäť mohli ľahšie dýchať s tým, že platby lízingov obnovíme už v septembri. Považovali sme to za hraničný termín, kedy by malo dôjsť k oživeniu trhu. Mali sme platné zmluvy so zákazníkmi a aj keď sme vedeli, že by nás čakala veľmi ťažká zimná sezóna, boli sme pripra...
Zostáva vám 85% na dočítanie.