Bratislavská mestská časť Petržalka približne pred rokom zaviedla pilotný projekt parkovacej politiky.
Starosta mestskej časti Petržalka Ján Hrčka dnes predstavil, ako sa situácia v súvislosti s parkovaním zmenila.
Petržalka sa dlhodobo borila s úbytkom obyvateľov, s čím súvisí aj pokles daňových príjmov. "V Júli 2019 mala Petržalka najnižší počet obyvateľov vôbec, len 102 900," ozrejmil Hrčka.
Mestská časť tak dostane zhruba o 50-tisíc eur ročne menej, vyčíslil.
Parkovaciu politiku mestská časť spustila v prvého novembra, spustiť sa im ju podarilo za 125 dní.
Za jeden rok sa do systému zaregistrovalo 35 496 rezidentov.
"Ešte pred spustením sme počítali autá a zisťovali, koľko áut sa nachádza v Petržalke," oznámil Hrčka. Ide najmä o oblasti Dvory, Lúky a Háje, kde žije najviac obyvateľov.
Pred zavedením parkovacej politiky ich bolo 33-tisíc, po roku ich počet klesol o 2000.
"Je ťažké povedať, kam zmizli, v prvom rade je znížená mobilita, je možné, že ľudia, ktorí nemajú v Petržalke trvalý pobyt, pracujú zo svojho domova. Máme aj parkovaciu politiku, ktorá ľudí núti, aby si nerobili z Petržalky odstavné parkovisko. Zmizlo tiež veľa vrakov," povedal Ivan Lučanič, koordinátor parkovacej politiky.
Dve percentá zo zaregistrovaných áut sú podľa Hrčku so štátnou poznávacou značkou mimo Bratislavy, jedno percento zo zaregistrovaných sú zahraničné značky.
Najvyšší počet áut registrovaných na jedného človeka v Petržalke je 13, najviac ľudí vlastní automobil značky Škoda.
57 percent registrovaných áut jazdí na benzín a 40 na diesel, dodal Hrčka.