Veľké krízy, ako je napríklad i korona, v konečnom dôsledku aj urýchľujú vývoj. Je to tiež impulz, ktorý pomohol urýchliť vývoj vo finančnom sektore?
Určite s tým súhlasím. V istom ohľade sme sa posunuli dopredu rýchlejšie, než by to bolo bez takéhoto impulzu. Zažili sme taký „fast forward“. Špeciálne na ceste digitalizácie. Okolnosti prinútili vyskúšať digitálne cesty aj zarytých tradicionalistov. I vnútri banky mi napadá jeden zaujímavý príklad. V minulých rokoch sme priniesli technológiu digitálnych mítingov, avšak len malá časť ľudí si túto technológiu adoptovala. Predpokladali sme, že budeme musieť prejsť náročným projektom zameraným na internú kultúru, aby sme tejto adopcii pomohli, keďže sme chceli využiť jej benefity. Prvá vlna korony to však dokonale zabezpečila aj bez projektu. Hovoríme o urýchlení vývoja, no pridal by som ešte jeden dôležitý aspekt. Tak ako vnímam Tatra banku do vnútra, mám silný pocit, že sa stala vyspelejšou. Znie to paradoxne, ale je to podobné tomu, ako keď človek prejde nejakou veľkou skúškou, niekam ho to posunie a stane sa zrelším.
Odnaučili sa klienti chodiť do banky?
My vôbec nechceme klientov odnaučiť chodiť do banky. My ich chceme odnaučiť chodiť tam s každodennými bežnými bankovými operáciami. Chceme to tak preto, lebo je to výhoda pre obe strany. Oveľa väčší komfort, rýchlosť a jednoduchosť pre klienta a nižšie náklady pre banku. V tomto nám súčasná situácia určite pomohla. Pri témach, ktoré sú komplikovanejšie, vítame klientov, ktorí preferujú fyzický kontakt s pracovníkom banky. Pre tých, ktorí aj tu preferujú digitálne komunikačné kanály, máme veľa riešení už teraz a na tých zvyšných pracujeme. Máme jasnú ambíciu vedieť rovnako dobre a plnohodnotne obsluhovať obe skupiny klientov – aj tých, ktorí preferujú pobočku, a aj tých, ktorí do pobočky nechcú nikdy prísť.
Vy ste už skôr spustili chatbota Adama. Dá sa povedať, že jeho existencia sa vám teraz oplatila násobne viac?
Určite áno a presne to súvisí s tým, čo som teraz povedal. Plnohodnotná obsluha klientov, ktorí nechcú chodiť do pobočky, tiež zahŕňa poradenstvo. Najlepšie individualizované poradenstvo. Adam sa raz stane virtuálnym osobným personalizovaným poradcom a asistentom každého klienta. Toto bude najproduktívnejší, zlatý vek Adama. Ten má však ešte len pred sebou. Obrazne povedané, teraz končí základnú školu a ešte má pred sebou strednú a univerzitu. Tá obraznosť sa opiera o reálny základ, v banke máme platformu, ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.