Celosvetovo prvý vlak na vodíkový pohon predstavili v Nemecku pred dvoma rokmi v septembriTASR
StoryEditor

Košičania chcú na Slovensku rozbehnúť miliardový dopravný projekt

23.11.2020, 23:00
Slovensko vykročilo k vodíkovým technológiám. Do ich rozvoja, ktorý má podporu vlády aj Bruselu, sa u nás vložia milióny eur.

Idete po diaľnici a vedľa vás sa rúti kamión s nakreslenou kvapkou vody. Míňate jeden za druhým, na cestách sú ich tisíce. Neznamená to, že prepravujú životodarnú tekutinu, ale jej časť majú rovno v nádrži. Nie je to žiadna fikcia, ale onedlho realita. Plán rozvoja nového pohonu naberá už teraz jasné kontúry. Pracuje na ňom aj košická logistická firma Bioway, ktorá podniká v oblasti ťažkej nákladnej dopravy. Do roku 2030 plánujú vybudovať v krajinách V4 infraštruktúru s 10-tisíc vodíkovými kamiónmi. Projekt, ktorý nazývajú Black horse, má stáť šesť miliárd eur, pričom samotné nákladiaky majú zhltnúť viac ako polovicu budgetu.


Takého plány chce podporiť Brusel. Na cestu k vodíku vykročila aj naša krajina. Slovenská inovačná a energetická agentúra vyh...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
28. apríl 2024 14:01