TASR/Ladislav Vallach
StoryEditor

Národný dopravca je po takmer desaťročí opäť na trati Bratislava – Komárno. Spolu s Rakúšanmi

13.12.2020, 16:34
Autor:
TASRTASR
Momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na trať na juhu Slovenska.

Na linke Bratislava – Komárno takmer po deviatich rokoch v nedeľu obnovili osobnú vlakovú dopravu národného dopravcu Železničná spoločnosť Slovensko v spolupráci s rakúskym dopravcom Österreichische Bundesbahnen.

"Treba poďakovať aj RegioJetu, ktorý rozjazdil túto trať, a ďakujem mu za tých deväť rokov, že naučil cestujúcich používať túto dopravu. Teším sa zo spolupráce ÖBB a národného prepravcu, ktorý nám ponúkol vyššiu kvalitu a lepšiu cenu," povedal štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR Jaroslav Kmeť.

Minimálne dva roky 

Ako dodal, momentálne prebieha súťaž na desaťročnú zmluvu na prepravcu na túto trať, pričom ZSSK v spolupráci s ÖBB ju budú prechodne obsluhovať najmenej dva roky. Ministerstvo podľa Kmeťa chce viac investovať do bezpečnosti na železničných priecestiach aj prostredníctvom eurofondov.

V úseku Komárno - Bratislava odb. Letisko sa nachádza 51 priecestí, z ktorých je v súčasnosti vybavených závorami osem a 17 svetelným signalizačným zariadením .

"V spolupráci s ÖBB sme dali určitý odkaz Európe ako takej, že aj európski národní operátori vedia spolupracovať, čím vlastne ukazujú, že železničná doprava má zmysel aj v rámci cezhraničných spojení a spoluprác," uviedol podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček.

Primátor Komárna Béla Keszegh pripomenul, že mesto bude na budúci rok rozvíjať mobilitu budovaním infraštruktúry pre cyklistov, a to aj pred budovou stanice v nadväznosti na vlakovú osobnú dopravu.

Storočná trať 

Na linke Bratislava – Dunajská Streda – Komárno bude v pracovných dňoch v čase dopravnej špičky medzi Bratislavou a Komárnom 60-minútový takt (základný interval: 2-hodinový takt), v úseku Bratislava – Dunajská Streda 30-minútový takt (základný interval: 1-hodinový takt) a v úseku Bratislava – Kvetoslavov 20-minútový takt. Cestujúcim bude Supergarancia ZSSK pri meškaniach garantovať odškodnenie až do výšky 100 percent zaplateného cestovného.

Trať z bratislavskej hlavnej stanice do Komárna, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1896, meria 100 kilometrov a najrýchlejší regionálny expres ZSSK ju zdolá za 1 hodinu a 42 minút.

Osobnému vlaku to trvá minimálne 2 hodiny a 7 minút. Od východovej po cieľovú stanicu zastaví na trati osobný vlak 27-krát. Regionálny expres má len 16 zastávok.

01 - Modified: 2023-05-12 12:32:17 - Feat.: - Title: Pre havarijný stav mosta v Seredi zastavili aj železničnú dopravu 02 - Modified: 2023-05-10 09:18:02 - Feat.: - Title: Hrozí, že nebudeme mať dostatok železničných odborníkov 03 - Modified: 2023-05-09 10:16:39 - Feat.: - Title: Železničná spoločnosť Slovensko môže usporiť či využiť efektívnejšie 130 miliónov eur, firma závery víta 04 - Modified: 2023-04-24 12:14:25 - Feat.: - Title: Slovensko dostane vyše 190 miliónov eur na lepšiu železničnú infraštruktúru 05 - Modified: 2023-04-19 14:10:15 - Feat.: - Title: Čínska firma Leyard sa má na Slovensku rozšíriť o výskum a inovácie, hovorí Kollár
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
07. jún 2023 00:50