Vianoce sú zvyčajne pre pivovarníkov druhým vrcholom sezóny. Bude to tak aj tento rok?
Vianoce stále vnímame ako druhé najsilnejšie obdobie. Veľká zmena oproti uplynulým rokom je to, že sa neuskutočnia plánované vianočné večierky, teambuildingy a ďalšie spoločenské aktivity, takže tam rozhodne vznikne určitá strata. Najmä za sektor HoReCa. Čo sa však týka výroby, dostupnosti, zásob a ponuky, v týchto ohľadoch sme na sviatky stopercentne pripravení.
K akému výpadku tržieb dôjde v dôsledku zrušených akcií?
Počas roka sme si uvedomili, že táto doba je úplne nová, je to test flexibility. Každý mesiac robíme odhad, ktorý sa však dramaticky mení, pretože s tým, čo aktuálne zažívame v rámci maloobchodu a všeobecne v kategórii piva, nemáme historickú skúsenosť. Predpokladáme, že strata bude veľmi veľká, ale v tejto chvíli ju ešte nevieme presne kvantifikovať.
Straty v akej výške približne očakávate?
Momentálne nemáme presné čísla. Niekoľkokrát v priebehu roka sme sa snažili odhadnúť vývoj, ale situácia sa stále menila. Čo však vieme potvrdiť, je to, že za prvých desať mesiacov tohto roka sme v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka evidovali celkový pokles tržieb vo výške 4,4 percenta.
Celý sektor čelil aj úplne novej situácii, keď museli pivovarníci vylievať pivo, pretože prevádzky, do ktorých ho dodávali, sa zatvorili na neurčito. Akou najväčšou zmenou prešiel Plzeňský Prazdroj Slovensko?
Na začiatku bolo okrem zdravia a bezpečnosti zamestnancov najdôležitejšie zabezpečiť výrobné kapacity. Museli sme zo dňa na deň zmeniť výrobný plán, prejsť zo sudoviny na balené pivo. Bol to nepredstaviteľne zložitý proces, ale zvládli sme ho a za celý čas sme nemali jedinú komplikáciu s dodávkami. Výrobne sme to odhadli správne a boli sme schopní dodať všetko, čo od nás trh očakával.
Koľko vás stál prechod z čapovania piva do sudov na jeho fľaškovanie?
Samotný prechod z plnenia do sudov na výhradné plnenie do fliaš a plechoviek nemal zásadnejší dosah na výrobné náklady. Stáčanie do sudov sme pripravení obnoviť v podstate kedykoľvek, s prevádzkami sme v intenzívnom kontakte a mapujeme situáciu na trhu. Bude to náročné najmä na logistiku, ale na túto situáciu sme pripravení.
Odrazilo sa pozastavenie plnenia do sudov na predajnosti baleného piva?
Celkové predaje čapovaného piva v porovnaní s minulým rokom v objemoch klesli za prvých desať mesiacov 2020 o štvrtinu, čo vnímame ako výrazný pokles oproti našim plánom a ambíciám. Predaj baleného piva sa, naopak, zvyšoval, ale nie tak dramaticky, aby túto stratu vyrovnal. V objemoch približne o deväť percent. Predaj piva vo fľašiach rástol najviac, a to takmer až o tretinu, plechovky napredovali o d...
Zostáva vám 85% na dočítanie.