Prakticky celý rok 2020 hýbala spoločnosťou pandémia a súvisiaca koronakríza. Ako to pocítil váš biznis s plynom?
SPP je dnes líder trhu s energiami na Slovensku. Máme 1,3 milióna odberných miest, kam dodávame energiu. Ako náš názov hovorí, vyrástli sme na komodite plynu a to nateraz tvorí gro nášho biznisu. Plynu sme za tento rok dodali viac ako 27 terawatthodín. Okrem toho sme však aj významným dodávateľom elektriny. Máme viac ako 210-tisíc zákazníkov, ktorým ju dodávame. Konkrétne, dodané množstvo prekročilo 1,3 terawatthodiny. Po troch tradičných regionálnych dodávateľoch elektriny sme štvrtým najväčším dodávateľom elektriny. Koronakríza je fenomén, s ktorým nemáme žiadnu predchádzajúcu skúsenosť a nemáme naň ani žiadne geniálne riešenie. Na druhej strane SPP je dôležitou súčasťou hospodárstva, ktoré nemôže zastať ani v takomto náročnom období. Naše služby, tak ako počas iných období, vo vzťahu k našim zákazníkom poskytujeme spoľahlivo, bez akýchkoľvek obmedzení.
Zmenilo sa správanie vašich zákazníkov?
Tým, že nás kríza prinútila viac sa viazať k domovom a príbytkom, sme zaznamenali, že podiel spotreby domácností mierne vzrástol. Počas prvej fázy koronakrízy, na jar tohto roka, sme zase cítili mierne zníženie spotreby našich zákazníkov v oblasti výroby.
A čo praktická oblasť? Predsa len poskytujete služby a mobilita ľudí aj kontakty boli značne obmedzené.
Čo sa týka kvality kontaktu, ten je rozdielny. Kríza nás donútila reagovať tak, aby sme poskytovali našim zákazníkom kvalitné služby aj za zmenených podmienok, a preto sme viaceré naše procesy akcelerovali. V súlade s prijatými opatreniami sme v epidemiologicky exponovanom období pristúpili k zatvoreniu našich zákazníckych centier, aby sme chránili našich zákazníkov a zamestnancov, no všetky naše služby sme naďalej poskytovali bez obmedzení v online prostredí. Značne viac bola vyťažená zákaznícka linka SPP, ktorá riešila drvivú väčšinu požiadaviek našich zákazníkov. V súčasnosti je síce našich 20 zákazníckych centier SPP zatvorených, ale zákazníci si všetky svoje záležitosti vybavia bez akýchkoľvek obmedzení elektronicky. Vzhľadom na to, že epidemiologická situácia a s tým súvisiace opatrenia vlády sa môžu meniť, odporúčame našim zákazníkom, aby sledovali našu webovú stránku.
Ako ste boli na takúto „rýchlu“ digitalizáciu pripravení?
Zistili sme, že musíme urýchliť niektoré interné projekty v oblasti elektronickej komunikácie a digitalizácie. Vo februári predstavíme pilotnú verziu nášho nového zákazníckeho portálu. V jej rámci našim zákazníkom sprístupníme napríklad parametre ich zmlúv a odberov.
Na celoeurópskej úrovni sa však intenzívne diskutuje aj o klimatických cieľoch a fosílne palivá, ktorým je aj zemný plyn, podporu strácajú.
My ako každá energetická firma čelíme výzvam súvisiacim s klimatickou zmenou a so zhoršujúcim sa stavom životného prostredia. Cítime náš podiel zodpovednosti a chceme pomáhať robiť náš domov „udržateľným“ pre nás všetkých ostatných. „Uhlíková stopka“...
Zostáva vám 85% na dočítanie.