V poradí 10 najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných automobilov dodávaných na Slovensko vedie za prvých 8 mesiacov tohto roka Škoda s trhovým podielom 22,04 %. Nasleduje Peugeot, ktorého podiel dosiahol 7,37 %, tretí je Citroën s 7,33-% podielom.
Do desiatky najžiadanejších áut patrí aj Volkswagen s 7,15 %, Renault s 5,52 %, nasleduje Suzuki s 5,49-% podielom, Ford s 4,97 %, Kia 4,94 %, Opel s 4,50 % a desiatku uzatvára Hyundai s podielom 4,27 %.
Ako ďalej informovalo Združenie automobilového priemyslu (ZAP) SR, počet registrácií nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony (kategórie M1 a N1) v auguste 2007 medziročne vzrástol o 13,6 % na 6 532 vozidiel a počas 8 mesiacov roka 2007 bolo zaregistrovaných 53 578 áut čiže o 6,05 % viac ako v rovnakom období vlani. "Prírastok odbytu nových osobných a malých nákladných automobilov sa udržiava vďaka takmer 30-% medziročnému nárastu registrácií vo februári, ako aj tomu, že odbyt vozidiel opäť poskočil v júli o vyše 25 % a v auguste takmer o 13 % smerom nahor," konštatuje ZAP.
Za prvých 8 mesiacov zaregistrovali tiež spolu 769 nových nákladných automobilov hmotnosti 3,5 až 12 ton (kategória N2), čo je o 43,73 % viac oproti rovnakému obdobiu vlani. Najväčší podiel na trhu 38,23 % má Iveco, druhý Renault Trucks dosiahol 14,69 %, na ktorého sa doťahuje tretie Mitsubishi Fuso 14,56 %.
Počet registrácií nových nákladných automobilov nad 12 ton (kategória N3) dosiahol oproti obdobiu január až august 2006 nárast o 33,98 %, a to pri odbyte za prvých 8 mesiacov tohto roka spolu 2 760 vozidiel uvedenej kategórie. Na prvé miesto sa prebojoval Mercedes-Benz, ktorý získal 17,72 %, v tesnom závese za ním druhá Scania má 17,03 % a tretie Volvo 16,63 %.
Počas prvých 8 mesiacov 2007 zaregistrovali aj 188 nových autobusov (kategória M2 a M3), čo je o 51,68 % menej ako počas rovnakého obdobia vlani. Vedie Irisbus, ktorý má 51,60 %, na druhom mieste je SOR s 23,40 % a tretí Renault dosiahol 5,85 % všetkých registrácií. Štvrtý Novoplan zaregistroval oproti tretej značke iba o jeden autobus menej, ale všetky boli vo vyššej hmotnostnej kategórii.
StoryEditor