Železničná trať Bratislava - KomárnoTASR/L. Vallach
Z fondu obnovy pôjdu peniaze v doprave najmä na železnice. Očakáva sa nákup ekologických vozidiel aj elektrifikácia.
Máme ich 3 629 kilometrov, ale elektrinou nie je pokrytá ani polovica. Železničné trate na Slovensku však teraz čaká modernizácia za 700 miliónov. Hovorí o tom uniknutá verzia plánu obnovy, ktorý minister financií Eduard Heger poslal do Bruselu. Z dokumentu vyplýva, že do roku 2026 pribudnú troleje na nových 30 kilometroch. Ak sa to podarí, dostaneme sa aspoň na európsky premier pokrytia. Že v našich podmienkach nejde o malú porciu, potvrdzuje aj fakt, že elektrifikácia posledných 30 kilometrov nám trvala až 20...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred
02 - Modified: 2024-12-06 12:44:22 - Feat.: - Title: Železnice predstavili nové rušne Siemens Vectron, ktoré nahradia doterajšie Gorily
03 - Modified: 2024-11-28 10:51:01 - Feat.: - Title: Slovensko zriadi národný register vesmírnych objektov, spravovať ho bude rezort dopravy
04 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom
05 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola?