Rok 2020 začal pre cestovný ruch sľubne. Ako ste prvé dva mesiace do príchodu korony prežívali vy?
Vo všetkých piatich hoteloch sme mali potvrdené veľmi zaujímavé podujatia na prvý polrok. V Grand Hoteli River Park na nábreží Dunaja sme postavili novú terasu k reštaurácii Riverbank, v hoteli Sheraton Bratislava sme pripravovali obnovenie hotelových izieb a verejných priestorov. Hotel mal v pláne osláviť aj 10. výročie svojho otvorenia. V sieti hotelových spa Zion Spa sme plánovali priniesť nové koncepty terapií a wellness.
V tom čase sa už koronavírus šíril z Číny. Neznepokojovalo vás to?
Na prestížnych zahraničných hotelových konferenciách týkajúcich sa stredoeurópskeho regiónu, ktoré sa konali ešte v januári, nepadla ani zmienka o blížiacej sa katastrofe pre tento biznis naprieč celou hotelovou Európou.
Pod BHP patrí na Slovensku päť hotelov, ktoré ste v polovici marca museli zatvoriť. Ako ste to manažérsky zvládli?
V tíme BHP máme špecialistov na krízový manažment a naše reakcie boli rýchle nielen na Slovensku, ale tiež v hoteloch, ktoré manažujeme v Londýne a v Moskve.
Pred pandémiou ste prijali nových zamestnancov a neskôr ste ich počty museli zredukovať.
Počas prvej vlny sme sa sústredili na optimalizáciu počtu zamestnancov. Nepredlžovali sme pracovné pomery, ktoré boli uzavreté na určitý čas, a zrušili sme miesta zamestnancov pracujúcich na dohody. Ostatní zostali doma v režime „prekážka v práci“. Naše odvetvie malo také nejasné vyhliadky do budúcnosti, že mnohí zamestnanci si museli nájsť prácu mimo odvetvia. Snažili sme sa, aby sa prepúšťanie týkalo čo najmenej zamestnancov, a to takých, o ktorých sme vedeli, že po znovuotvorení hotelov budú tieto pozície nadbytočné.
Koľko ich napokon ostalo?
Ich počet sa týmito zmenami znížil o...
Zostáva vám 85% na dočítanie.