V Holandsku je cyklista kráľom na úkor zvyšku dopravyTASR/
StoryEditorRevolúcia v cyklodoprave: Doležal chystá najväčší jednorazový balík v našich dejinách
Infraštruktúra pre dvojkolesových je na Slovensku v plienkach. Pomôcť dobudovať aspoň základnú sieť by mali peniaze z Bruselu.
Vyzerá to jednoducho. Ak autá smú na úseku jazdiť rýchlejšie ako 30 kilometrov za hodinu, cyklisti sú od nich oddelení extra chodníkom. Spoločná premávka týchto dvoch dopravných prostriedkov je možná len tam, kde je rýchlosť motoristov nižšia. A všade, kde smú autá pridať na 50 kilometrov za hodinu, majú cyklisti k dispozícii vyvýšený pruh. Toto je realita Holandska, krajiny, kde podiel ľudí na dvoch kolesách dosahuje až 99 percent. K dispozícii majú asi 20-tisíc kilometrov trás. V slovenských podmienkach ich rátame na stovky. Dôležitých mestských cyklochodníkov máme asi 350 kilometrov. Obrovský rozdi...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 09:54:19 - Feat.: - Title: „Spaľováky“ môžu byť zachránené: Brusel chce prelomiť ich plánovaný zákaz predaja
02 - Modified: 2025-12-02 16:52:52 - Feat.: - Title: Šaško v Bruseli upozornil na deficit inzulínu v strednej Európe
03 - Modified: 2025-11-28 21:25:00 - Feat.: - Title: Hlavná európska prokurátorka píše komisii, kritizuje zmenu zákona o oznamovateľoch na Slovensku
04 - Modified: 2025-11-27 14:35:36 - Feat.: - Title: SaS tvrdí, že vie, prečo chce Fico žalovať Brusel kvôli plynu
05 - Modified: 2025-11-07 14:13:09 - Feat.: - Title: Slovensko chce byť aktívnym partnerom Bruselu. Musí si ale chrániť aj svoje záujmy, vyhlásil Holjenčík