Vo vlaku z Bratislavy do Žiliny si môžete takmer celý čas užívať rýchlosť 160 kilometrov za hodinu. Od metropoly severného Slovenska na východ sú však už tieto parametre hlavnej železničnej tepny mizerné a odzrkadľujú desaťročia jej zanedbávania.
Bodku za týmto stavom by mohla dať prioritizácia železničnej infraštruktúry, ktorá umiestnila dotknuté úseky na lukratívne pozície. Štát tým určil, čo je preňho práve v tejto oblasti najdôležitejšie.
Pravdepodobne najnákladnejšia modernizácia trate v histórii Slovenska za vyše pol miliardy eur sa tak dostala na popredné piate miesto. Ide o vyše 60 kilometrov koľajníc z Vrútok do Liptovského Mikuláša.
Časť tohto úseku figuruje aj v zozname, ktorý vytýčil tie najurgentnejšie projekty, v prípade ktorých môžeme hovoriť o havarinom stave. Vlaky tam ročne nabalia aj 34 minút meškania. Na druhom mieste skončil úsek tiež v hlavnej línii Košice - Kysak.
Od Žiliny na východ
V súčasnosti už prebiehajú prvé práce na hlavnej tepne na žilinskom uzle. Rovnako aj na 12 kilometroch pri Poprade, ktoré majú štát vyjsť na 97 miliónov eur. Tie ostatné dôležité sú však nateraz v bode nula. Môžu za to najm...
Zostáva vám 85% na dočítanie.