Doba akvizícií zahraničných mediálnych domov sa na Slovensku ešte stále neskončila. V priebehu tohto a minulého roka sa v rukách nových majiteľov ocitli televízia Markíza, denník Pravda i Rádio Okey a už dlhší čas je v prostredí mediálnych odborníkov preberaná téma prípadného predaja Spoločnosti 7 Plus.
Viacerí zástupcovia z mediálnej brandže odhadovali, že traja slovenskí majitelia vydavateľského domu zameraného na segment týždenníkov a mesačníkov pre širokú skupinu konzumentov k nemu pristúpia po etablovaní svojho nového denníka Plus jeden deň. Ten si v septembri tohto roka dvanásť mesiacov po jeho vzniku priemerne kúpilo 66-tisíc ľudí denne a v pomyselnom rebríčku predajnosti denníkov postúpil na druhú priečku hneď sa svojho najväčšieho konkurenta, denník Nový Čas.
Správy o predaji alebo investorskom vstupe nového subjektu do trojky na trhu nám nepriamo potvrdil aj riaditeľ Spoločnosti 7 Plus, ktorý prosbu o rozhovor ako jedným zo spolumajiteľov vydavateľstva odmietol so slovami, že onedlho sa situácia môže zmeniť.
Záujemcovia o kúpu "Plusky" by podľa jeho slov mali pochádzať z radov zahraničných i slovenských firiem. Podľa našich informácií by nimi okrem fínskeho mediálneho koncernu Sanoma mala byť aj slovenská finančná skupina J&T.
Jozef Dukes, Štefan Šimák a Karol Bustin si podľa zdroja pochádzajúceho z mediálneho prostredia najali na predaj už aj sprostredkovateľa. Oslovili viacerých vydavateľov v stredoeurópskom regióne, medzi ktorými nechýba okrem už spomínanej Sanomy, vydavateľ českého denníka Mladá fronta Dnes, vydavateľstvo Mafra či nemecký Bauer Media.
Či teda strategický investor do Spoločnosti 7 Plus vstúpi by malo ukázať dianie v nasledujúcich mesiacoch. Otázkou je, aký podiel spoločnosti budú chcieť jej terajší majitelia predať. Ako možný záujemca o kúpu Spoločnosti 7 Plus pripadá do úvahy aj britský Daily Mail and General Trust, ktorý mal v minulosti ambície ešte viac posilniť svoju prítomnosť na našom trhu. Podľa posledných správ však Spoločnosť 7 Plus nie je jedinou, ktorá hľadá strategického investora. Už dlhší čas sú na predaj aj časopisy spoločnosti Star production Slovenka, Star a La Femme, za ktorými stojí známy slovenský podnikateľ Ladislav Rehák. Na predaj bude po ukončení programových zmien a dosiahnutí pre majiteľa zaujímavej počúvanosti s najväčšou pravdepodobnosťou aj Fun Rádio Borisa Kollára. A sporadicky sa rozhoduje o predaji svojich týždenníkov Markíza a Žurnál aj majiteľ produkčného domu Forza Ján Kováčik.
Dianie na slovenskom mediálnom trhu v poslednom období svedčí o tom, že v stále sa glabalizujúcejšom svete veľkých mediálnych domov je prežitie domácich vydavateľov čoraz ťažšie. Hoci sa mnohé zo spoločností vlastnené slovenskými podnikateľmi dostali na vrchol vo svojich segmentoch a zarábajú svojim majiteľom slušné peniaze, príchod veľkých zahraničných koncernov na náš trh je nezadržateľný.
StoryEditor