Máme za sebou rok, ktorý sme strávili v špeciálnom režime. Aký vplyv to všetko malo na váš sektor?
Takto pred rokom prišla prvá vlna pandémie. Nikto na ňu nebol pripravený a nikto ju nečakal. Naša spoločnosť bola v tom období v procese spájania dvoch firiem. Pre nás to znamenalo, že sme boli v nasadení od decembra a sezóna pre nás v zásade trvá stále. Sezóna pre kuriérske spoločnosti znamená, že objemy sú na hodnotách maximálnych kapacít. Objemy, ktoré sme zažívali v decembri 2019, nám pokračovali v marci a apríli. Kuriérsky segment dostal príležitosť, a to tým, že sa všetky predajne museli zatvoriť a celý tok tovaru sa presunul z kamenných predajní na kuriérov. Vytváralo to tlak na kapacity. Korona nám pomohla posunúť sa v čase o štyri až päť rokov dopredu spoločne s akvizíciou, ktorú sme riešili súčasne.
Išlo o šťastnú náhodu, že ste sa práve v období pred koronou spojili s firmou Geis Parcel?
Ja by som skôr povedal, že to bolo správne manažérske rozhodnutie v správnom čase. Keď sme videli, čo sa na trhu deje, naša spoločnosť sa rozhodla potvrdiť postavenie lídra nielen v Európe, ale aj na Slovensku. Popritom však prišla aj korona.
Ako by ste opísali krivku vývoja záujmu o vaše služby od marca minulého roka?
Spravidla to bývalo tak, že objemy, ktoré sme mali v septembri, stúpali do decembra a v januári sme sa vrátili na septembrové objemy. Takto to fungovalo 20 rokov, čo pôsobíme na trhu. Tým, že akvizícia spoločne s koronou prišla v jednej chvíli, sme síce v januári a vo februári zaznamenali mierny prepad oproti roku predtým, ale vďaka zlúčeniu s kúpenou spoločnosťou sme boli v zásade stále nad. V marci, keď sme začali akvírovať a reálne spájať spoločnosti dokopy, sa objem znásobil. V zásade sme zväčšili spoločnosť na dvojnásobok.
Vedeli by ste opísať najväčšie zmeny v DPD, ktoré korona priniesla?
Niektoré inovácie sme mali na pláne zaviesť v určitom časovom horizonte. Nakoniec sme ich museli implementovať oveľa skôr. Veľmi dôležité bolo zabezpečiť možnosť bezkontaktného doručovania. Aby strávil kuriér čo najkratší čas so zákazníkmi, aby si nemuseli vymieňať perá a podobne. Zaviedli sme teda bezkontaktné doručovanie s PIN kódom. Tým, že náš trh je veľmi penetrovaný na doručovanie na dobierku, museli sme zabezpečiť aj to, aby každý jeden kuriér mal pri sebe platobný terminál a zákazníci...
Zostáva vám 85% na dočítanie.