StoryEditorMultimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.
Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.
Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.
Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.
Na iné pochy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 15:47:43 - Feat.: - Title: Kandidát na eurokomisára Šefčovič čelil v Bruseli sérii otázok o obchode, ekonomike a transparentnosti
02 - Modified: 2024-10-31 10:33:22 - Feat.: - Title: Slovensko bude rokovať s Bruselom o opravách Správy o stave právneho štátu
03 - Modified: 2024-10-30 14:45:30 - Feat.: - Title: Gruzínsko v zovretí mocností: Smer Moskva či Západ? Bieloruský scenár sa nerysuje
04 - Modified: 2024-10-29 18:11:12 - Feat.: - Title: Audi plánuje zastaviť výrobu vo svojom bruselskom závode vo februári. S prepúšťaním ale tento rok nechce začať
05 - Modified: 2024-10-25 09:50:41 - Feat.: - Title: Orbán: Ak nám Brusel dosadí bábkovú vládu, tá bude musieť plniť jeho vôľu