StoryEditorMultimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.
Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.
Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.
Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.
Na iné pochy...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-03-28 19:32:00 - Feat.: - Title: Brusel vyšetruje pôvod slintačky a krívačky v strednej Európe, odpoveď nepozná
02 - Modified: 2025-03-28 09:04:30 - Feat.: - Title: Zabezpeč si vodu a potraviny. EÚ vyzýva občanov, aby si pripravili zásoby na 72 hodín v prípade katastrofy alebo vojny
03 - Modified: 2025-03-21 03:18:36 - Feat.: - Title: Námietky či čerpačka pod estakádou. Strategická diaľnica na severe sa Rážovi komplikuje (prehľad)
04 - Modified: 2025-03-20 15:39:10 - Feat.: - Title: Brusel odložil clá na americké produkty do polovice apríla
05 - Modified: 2025-03-20 14:15:09 - Feat.: - Title: Sankcie musia zostať v platnosti, kým sa Rusko nestiahne, vyhlásil Zelenskyj v Bruseli