StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné pochy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-26 15:02:44 - Feat.: - Title: Na diaľnici D1 sa zrazilo päť osobných áut, vodiči sa tam zdržia 02 - Modified: 2024-07-22 10:53:04 - Feat.: - Title: Čínska automobilka SAIC chce konzultovať s Bruselom o clách na elektromobily 03 - Modified: 2024-07-11 08:41:33 - Feat.: - Title: Deň D pre von der Leyenovú sa blíži. Jej neúspech by rozpútal nevídanú krízu 04 - Modified: 2024-07-10 11:17:34 - Feat.: - Title: Vláda rozhodla, že viaceré výstavby ciest a diaľnic budú strategickými investíciami 05 - Modified: 2024-07-10 15:03:05 - Feat.: - Title: Volkswagen nezavrel závod už desaťročia. Teraz je jeden v ohrození, nie je záujem o špičkové elektromobily
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. júl 2024 02:08