StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-12 05:20:19 - Feat.: - Title: Vo výstavbe sú aktuálne dva úseky budúcej diaľnice Bratislava - Košice 02 - Modified: 2022-08-02 17:45:00 - Feat.: - Title: Štát chce stavať diaľnicu, ktorá podľa odborníkov nedáva ekonomický zmysel. Pozemky sú však vykúpené 03 - Modified: 2022-07-25 14:37:10 - Feat.: - Title: Výstavba košického obchvatu napreduje, diaľničiari sa pripravujú na výstavbu mostov 04 - Modified: 2022-07-25 10:50:22 - Feat.: - Title: Krajiny Únie sa snažia o zmiernenie plánu na zníženie spotreby plynu 05 - Modified: 2022-07-22 11:53:28 - Feat.: - Title: Dôsledky návrhu Bruselu znížiť spotrebu plynu budú katastrofálne, tvrdí Fico
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. august 2022 04:27