StoryEditor

Multimiliónový problém na diaľniciach. Prečo musí štátna firma vracať eurofondy a čo s nimi bude?

21.04.2021, 00:00
Národná diaľničná spoločnosť bude doplácať Bruselu 165 miliónov. Otázne je, či ich ešte dokážeme využiť.

Diaľnica zo Svrčinovca smerom k poľským hraniciam bola oficiálne otvorená v lete 2017. Pomerne náročný, vyše 12 kilometrový úsek vyhralo konzorcium firiem s cenou takmer 330 miliónov eur.

Z veľkej časti jej výstavbu platil Brusel. Rôznymi prílepkami sa však konečný účet postupne zvyšoval o ďalšie milióny. A hoci po nej vodiči jazdia už niekoľko rokov, teraz za ňu musia štátni diaľničiari zaplatiť rezortu dopravy mastné korekcie. Konkrétne 43 miliónov eur.

Chybná prax
Nie je však jediná. Spolu s ňou rovnaký osud postihol aj D1 Budimír Bidovce a úsek autostrády pred Žilinou. Všetky ich spája rovnaký problém - predlžujúce sa lehoty výstavby.

Na iné pochy...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 13:44:39 - Feat.: - Title: Kedy bude hotová diaľnica z Bratislavy do Košíc? Autostráda sa pohla, o kritický úsek je veľký záujem 02 - Modified: 2024-12-12 18:19:45 - Feat.: - Title: Audi uzavrie na konci februára svoj závod v Bruseli s 3000 zamestnancami, nenašlo kupcu 03 - Modified: 2024-12-12 12:40:56 - Feat.: - Title: Nový predseda Európskej rady Costa navštívil Londýn, rokoval so Starmerom 04 - Modified: 2024-12-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Uvidíme veľkú emisnú spiatočku? Po otrasoch na ňu tlačia vrcholní politici aj automobilky 05 - Modified: 2024-12-10 15:00:29 - Feat.: - Title: Diaľnica D1 je v smere z Bratislavy do Trnavy pre nehodu neprejazdná
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. december 2024 20:30