StoryEditor

Slovenská odveta za Ukrajinu? Na stole je budúcnosť železničného megaprojektu

08.03.2022, 23:00
Odborníci sa zhodujú, že ekonomický prínos širokorozchodnej trate naprieč Slovenskom neexistuje.

Naša východná hranica nie je len okrajom Schengenu. Je tiež líniou, na ktorej sa končí široký rozchod, ktorý je typický pre východný svet, a tovar sa tam prekladá na užšie koľaje, po ktorých môže pokračovať ďalej smerom na západ.

Toto sa má zmeniť a v rámci predĺženia širokorozchodnej trate sa má stať novou baštou Viedeň. Sporný projekt, ktorého ekonomický význam je spochybňovaný od jeho začiatkov, je stále živý, a to aj napriek tomu, že ide o aktivitu, ktorú iniciuje najmä Rusko.

„Je nepredstaviteľné, že to stále pokračuje, keď Nemci dokázali okamžite zastaviť Nord Stream 2 a zrušili zmluvy s ruským partnerom v akciovej spoločnosti. Je najvyšší čas, aby vláda s týmto rozhodnutím okamžite prišla a zrušila účasť na tomto projekte,“ povedal pre HN nedávno v rozhovore šéf Inštitútu pre dopravu a hospodá...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. apríl 2024 15:47