Kedy naposledy ste vy osobne pili Coca-Colu?
Pred dvomi hodinami.
A z akej fľaše?
Zo sklenenej, pretože v pobočkách máme tieto vratné obaly.
Tie sa využívajú primárne v reštauráciách, ktoré pod vplyvom pandémie posledné dva roky trpia. Ako táto situácia ovplyvnila vaše výnosy?
Okrem spomínaných sklenených idú do HORECA segmentu aj klasické plechovky alebo plastové fľaše, najmä čo sa týka rôznych sezónnych prevádzok. Bufety pri zjazdovkách a podobne. Produktový mix sa zmenil tým, že časť spotreby sa presunula do maloobchodu. Ale všeobecne rok 2020 priniesol podstatne nižšie výnosy oproti minulosti, čo je celkovo dosah covidu – mobilita ľudí sa významne znížila, čo malo dosah na turizmus, a výpadky HORECA segmentu boli v desiatkach percent.
Ako ste výpadok nahrádzali?
Najvyšší sme zaznamenali počas tvrdých lockdownov, keď boli prísne opatrenia a ľudia nikam nechodili. Vtedy nakupovali menej často a väčšie množstvá, čiže aj väčšie balenia našich produktov, ale celkový objem bol, samozrejme, nižší.
Pred pár rokmi ste menili objemy plastových fliaš, zo štandardného 1,5 litra ste prešli na 1,75 litra a podobne. Spotrebitelia to prijali rôzne, argumentácia zo strany Coca-Coly bola taká, že sa mení zloženie zákazníkov, rodín a ich potreby. Plánujete ďalšie zmeny obchodných balení?
Vždy sa pozeráme na dve veci. Spotrebiteľovi sa snažíme ponúknuť také balenia, aby si mohol vybrať to najlepšie na danú príležitosť, na ktorú ich potrebuje. Taktiež sledujeme trendy na trhu a budujeme hodnotu v tých kategóriách, v ktorých chceme naše produkty ponúkať. S odstupom času náš krok hodnotíme ako úspešný a máme pocit, že si na to ľudia zvykli. Prispôsobila sa nám aj konkurencia, takže to potvrdilo, že náš krok bol správny.
A čo poviete človeku, ktorý tvr...
Zostáva vám 85% na dočítanie.