Britský investor dostane od štátu zhruba o 17 miliónov eur menej. Dôvodom je zmena výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov eur.
Investícia desaťročia. To je titul, ktorý už britskému výrobcovi automobilov nikto nezoberie. V roku 2015 sa totiž po rozstrele medzi slovenským, poľským a mexickým trhom rozhodol pre priestor pod Zoborom.
Prisľúbil pritom, že u nás preinvestuje približne 1,4 miliardy eur, začne s výrobou dvoch modelov a zamestná viac ako tritisíc ľudí.
Na revanš zase dostal od druhej Ficovej vlády štátnu pomoc vo výške 129 miliónov eur. Tá však bude napokon omnoho nižšia. Dôvod je jednoduchý. Počas realizácie investičného zámeru totiž došlo k zníženiu výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov na 1,2 miliardy eur.
Zároveň tak došlo k alikvotnému zníženiu investičnej pomoci. „V dôsledku zníženia sumy minimálnej nominálnej výšky celkových investičných nákladov dochádza k znížen...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 18:22:01 - Feat.: - Title: Dôvera zamestnancov Volkswagenu vo vedenie sa prepadla. Blumeho nový apel na efektivitu narazil na výhrady
02 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy
03 - Modified: 2025-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Revolučný Ford po 27 rokoch definitívne končí. V tichosti vyrobili posledný kus
04 - Modified: 2025-11-10 18:22:00 - Feat.: - Title: Faktor Jaguar si konkurenti nevšimli. Napriek jeho paralýze pohli celým priemyslom a poslali ho do plusu
05 - Modified: 2025-11-05 13:05:00 - Feat.: - Title: Dacia chystá rumunskú Octaviu: Cenovo dostupný kombík, ktorý môže zamiešať karty