Britský investor dostane od štátu zhruba o 17 miliónov eur menej. Dôvodom je zmena výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov eur.
Investícia desaťročia. To je titul, ktorý už britskému výrobcovi automobilov nikto nezoberie. V roku 2015 sa totiž po rozstrele medzi slovenským, poľským a mexickým trhom rozhodol pre priestor pod Zoborom.
Prisľúbil pritom, že u nás preinvestuje približne 1,4 miliardy eur, začne s výrobou dvoch modelov a zamestná viac ako tritisíc ľudí.
Na revanš zase dostal od druhej Ficovej vlády štátnu pomoc vo výške 129 miliónov eur. Tá však bude napokon omnoho nižšia. Dôvod je jednoduchý. Počas realizácie investičného zámeru totiž došlo k zníženiu výšky oprávnených nákladov takmer o dvesto miliónov na 1,2 miliardy eur.
Zároveň tak došlo k alikvotnému zníženiu investičnej pomoci. „V dôsledku zníženia sumy minimálnej nominálnej výšky celkových investičných nákladov dochádza k znížen...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-22 10:00:00 - Feat.: - Title: Hĺbkové vylepšenia pre jedno z najlacnejších áut na trhu. Poznáme už aj slovenské ceny
02 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
03 - Modified: 2025-12-19 07:28:37 - Feat.: - Title: Ikonická Fabia RS by sa mohla vrátiť. Rozhodnúť o tom majú samotní zákazníci
04 - Modified: 2025-12-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Panamera má 15 rokov: Z vysmievaného Porsche „hrbáča“ etalónom ostrých limuzín
05 - Modified: 2025-12-11 10:00:00 - Feat.: - Title: Za volantom elektrickej Škody z budúcnosti. Kombíky postavili dva, jazdí však len jeden