StoryEditor

Najdôležitejšie sú služby. A v nich zaostávame

14.05.2008, 00:00

Juraj Liszkay, Decoy
V čom vidíte prínos Petržalka City pre kongresovú turistiku? Sú hotelové služby a zariadenia hlavným vodidlom pri presvedčovaní firiem o zorganizovaní kongresu u nás?

Miroslav Kollár, člen predstavenstva Petržalka City: V etape A máme v pláne postaviť kongresový hotel so 413 izbami a s kongresovým centrom. Najväčšia miestnosť by mala mať kapacitu 1 000 ľudí. Snažíme sa celé dostať do multifunkčného kontextu, takže zvýšime ponuku, to bude náš príspevok.
Jan Adámek, prezident Prague Convention Bureau: Nie je to len o hoteloch. Ide o služby. kde je úplne samozrejmé vychádzať hosťom v ústrety, čo je nesmierne dôležité. Zásadná vec je kvalita služieb. Pritom úroveň štvor- a päťhviezdičkových hotelov je v Česku, v Rakúsku či na Slovensku výrazne vyššia ako napríklad v Taliansku, vo Francúzsku, Veľkej Británii.

Igor Kuhn, executive manager Bratislava Hotels Association
Ako by sa dal naštartovať záujem verejnej správy o problematiku kongresovej turistiky? Môžeme budovať kongresový imidž bez toho turistického?

Miroslav Kollár: Dúfame, že táto debata prinesie lepší vietor do plachiet.
Christian Mutschlechner, riaditeľ Vienna Convention Bureau: Je dôležité vytvoriť platformu na dialóg s politikmi. Prezentujeme túto problematiku napríklad úplne oddelenú od klasického turizmu. Snažíme sa tak presvedčiť aj politikov, že sme súčasťou marketingu Viedne.
Jan Adámek: Zvolili sme systém ofenzívy. Navštevujeme politikov, vysvetľujeme, čo je kongresová turistika, píšeme správy. Ďalej je dôležité dodať dobré štatistiky, noa ďalej je to mediálna prezentácia, pretože ak je niekde televízia, politici sa tam radi ukážu.

Igor Kuhn:Môže Bratislava budovať kongresový imidž bez toho turistického?
Christian Mutschlechner: Jednoduchá odpoveď je nie, alebo veľmi draho. Je potrebné sa etablovať aspoň na európskej úrovni nielen turisticky, ale aj ako značka ako taká. Potrebujete dobrý marketing, propagovať mesto ako turistickú destináciu, čím bude mesto spozná veľa ľudí, čo bude mať vplyv aj na kongresový turizmus.

Michaela Smith, Director of Convention Sales, Crowne Plaza Bratislava
Aké kroky ste urobili, aby ste prilákali biznis aj v lete? Vyrastajú nové hotely a kongresové centrá, no potrebujeme aj klientov, aby ich naplnili.
Jan Adámek: V postate ide o aktívny predaj Prahy ako destinácie. Nie je to nič iné ako bežná práca. Do nej patrí aj rozloženie portfólia, kde, čo a kedy sa uskutoční. Výhodou pre organizátorov je, že v lete sú aj nižšie ceny. Môže to zastrešiť iba Convention Bureau ako jeden marketingový reprezentant. Samotný hotel to zvládne len ťažko.

Robert Ďurica, generálny riaditeľ Holiday Inn Bratislava
Aká je štruktúra členov Prague Convention Bureau? Aké majú výhody oproti nečlenom?
Jan Adámek: Zo 70 členov nadpolovičnú väčšinu tvoria hotely. Patria sem všetky významné pražské hotely, ktoré disponujú kongresovými miestnosťami. Nie je to však ich povinnosť, cítia potrebu podporovať naše aktivity. Ďalej je to napríklad Professional Congress Organizers či cateringové spoločnosti. Výhodou je, že ak zabezpečujeme nejakú akciu, primárne smeruje výhradne našim členom. Jedine, ak je požiadavka výslovne mimo nich, posúvame ju ďalej. Navyše dojednávame kongresy na rok 2012, 2013, čo často presahuje životnosť manažmentu hotelov, ale aj politickú garnitúru volenú na 4 roky.

Otazka 5
Alžbeta Melicharová, vedúca oddelenia cestovného ruchu BSK
Ako sa vám darí komunikovať s agentúrou Czech Tourism, ktorá má vlastné convention department? Často totiž takéto organizácie vykonávajú duplicitnú činnosť?
Jan Adámek: Na podporu cestovného ruchu v Českej republike máme štyri rôzne organizácie na jednu aktivitu, na ktoré vynakladáme obrovské sumy peňazí. Snažíme sa to spojiť. Napríklad s Czech Tourism spolupracujeme tak, že sedíme v jednej kancelárii a máme jednu šéfku. Ak sa nám podarí grant z EÚ a súhlas ministra pre miestny rozvoj, kongresová turistika sa tak vydelí a vznikne Czech Convention Bureau.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. apríl 2024 07:57