StoryEditor

Kapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište

02.06.2021, 00:00
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.

Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.

Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 13:56:59 - Feat.: - Title: Chce byť ikonou Bratislavy. Penta Real Estate štartuje prvú rezidenčnú etapu projektu Chalupkova 02 - Modified: 2024-12-20 11:15:09 - Feat.: - Title: Potrpíš si na perfektné jedlo, ktoré je aj vizuálne lahodné? Tieto reštaurácie v Bratislave sú umením na tanieri 03 - Modified: 2024-12-19 14:42:02 - Feat.: - Title: Vyrastie Rážovi a Vallovi konkurent? Súkromník ukázal bližšie plány prístavu v Bratislave za 680 miliónov eur 04 - Modified: 2024-12-18 13:51:22 - Feat.: - Title: Prvá skúšobná jazda petržalskej električky bude už zajtra. Oficiálne začne premávať na jar, oznámil Vallo 05 - Modified: 2024-12-18 13:44:59 - Feat.: - Title: Bratislava je hlavné mesto. Treba k nemu tak aj pristupovať, vraví Pellegrini po stretnutí s Vallom a Drobom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. december 2024 18:11