StoryEditor

Kapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište

02.06.2021, 00:00
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.

Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.

Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-01 12:33:49 - Feat.: - Title: Bratislavu postihol kybernetický útok, mestská sieť bola preťažená. Väčšinu systémov už obnovili 02 - Modified: 2023-06-01 10:26:30 - Feat.: - Title: Rodičia už deti autom nevozia. Bratislava testuje nový systém, pred školou je pešia zóna 03 - Modified: 2023-06-01 13:30:12 - Feat.: - Title: V Bratislave bude drahšie bývať, hlavné mesto zvyšuje dôležitú daň. O koľko eur si priplatíte? 04 - Modified: 2023-05-31 22:00:00 - Feat.: - Title: Na Valla vyskakujú „kostlivci v skrini“. Po víťazstve s parkovaním musí riešiť ďalší spor 05 - Modified: 2023-05-31 14:47:08 - Feat.: - Title: Mesto Bratislava čelí masívnemu kyberútoku, viaceré online služby sú nedostupné
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. jún 2023 15:27