StoryEditorKapacita koľají je už teraz na hrane. Hlavná stanica môže prísť o jedno nástupište
Štúdia spred pár rokov ukázala, že vstupná brána do Hlavného mesta by sa zaobišla aj bez jedného perónu. Analytici z ministerstva financií však výstupy kritizujú.
Bratislavská stanica s ikonickou prístavbou nazývanou aj „skleník“ je vďačným objektom kritikov. Tí si ju s chuťou podajú najmä pre jej vizuálne nedostatky. Tie má v budúcnosti vyriešiť architektonická súťaž. Je tu však ďalší, z funkčnej stránky dôležitejší problém, ktorý zamestnáva odborníkov. Obmedzená kapacita koľají, ktorá už je teraz na hrane.
Vstupná brána Bratislavy vybaví denne asi 200 vlakov osobnej dopravy. Na porovnanie, rozmermi podobná brnianska zvládne za deň aj dvakrát toľko. V budúcnosti by ich počet na Hlavnej stanici mohol byť ešte nižší. Štúdia zverejnená pred troma rokmi, ktorá posudzovala celý železničný uzol v Bra...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-03 13:55:19 - Feat.: - Title: Električkovú linku do Petržalky čaká zásadná zmena. TÁTO linka úplne zmizne, po novom bude jazdiť tento spoj
02 - Modified: 2025-12-02 16:42:31 - Feat.: - Title: V Bratislave sa koná protestný pochod proti rušeniu oznamovateľského úradu
03 - Modified: 2025-12-01 18:30:00 - Feat.: - Title: Desaťtisíce Slovákov ostali bez pomoci: Vláda škrtla nástroj, ktorý sľúbila vo voľbách. Zaúkolovala ním banky
04 - Modified: 2025-12-01 11:56:15 - Feat.: - Title: Po komunistických zjazdoch, koncertoch i rokoch úpadku mení legendárny Istropolis tvár. Tu je ochutnávka
05 - Modified: 2025-11-29 12:00:00 - Feat.: - Title: Veľké porovnanie cien na vianočných trhoch v roku 2025: Bratislava verzus Viedeň, Praha, Budapešť, Brno, Varšava a Krakov