Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania pripravuje informačnú kampaň k zavedeniu eura pre malých a stredných podnikateľov. Ministerstvo hospodárstva totiž schválilo príslušný program, za ktorý bude zodpovedná práve táto agentúra. Rezort hospodárstva vyčlení na tento program zo svojej rozpočtovej kapitoly na budúci rok tri milióny korún.
Povinnosť
"Ministerstvo hospodárstva je v zmysle svojich kompetencií povinné informovať podnikateľský sektor, najmä malých a stredných podnikateľov a živnostníkov, o procese zavedenia spoločnej meny. Preto plánuje zintenzívniť komunikáciu s podnikateľským sektorom formou programu na poskytovanie nepriamej pomoci. Poradenskými službami a informačnou kampaňou chce pomôcť malým a stredným podnikateľom predchádzať problémom a komplikáciám pri zavedení spoločnej meny, a tak umožniť podnikateľom pripraviť sa na plynulý prechod na euro bez straty konkurencieschopnosti v SR a zahraničí," informovala Dagmar Hlavatá z odboru pre vzťahy s verejnosťou a komunikácie ministerstva.
Učíme sa od Slovinska
Prostredníctvom programu sa bude podľa ministerstva hospodárstva riešiť aj pôsobenie špecifických faktorov na Slovensku, ktoré v krajinách "starej" eurozóny neexistovali. "Pôjde najmä o rozdielny spôsob zavedenia eura do hotovostného a bezhotovostného obehu, tzv. big bang scenár -- veľký tresk, pričom duálny obeh bude trvať len 16 dní," vysvetlila Hlavatá a dodala, že agentúra bude využívať najmä skúsenosti Slovinska, kde sa podarilo úspešne uplatniť podobný scenár ako u nás.
Informačnú kampaň bude agentúra realizovať v období od 1. januára 2008 do 30. apríla 2009. Poradenskými miestami budú regionálne centrá inštitucionálnej siete na podporu malých a stredných podnikateľov, regionálne poradenské a informačné centrá, podnikateľské inovačné centrá, centrá prvého kontaktu a podnikateľské inkubátory, ako aj živnostenské spoločenstvá a živnostenské cechy združené v Slovenskom živnostenskom zväze a krajské zložky Živnostenskej komory SR.
StoryEditor