Píše sa rok 1985. Skupina robotníkov z Hlohovca sa na pracovisko presúva v podnikovom autobuse. Jedným z nich je aj Jozef Semelák, ktorý spomína na veľký úder.
„Myslel som, že nám odišla zadná náprava. Vystúpili sme a pozeráme že polovička mosta sa prepadla o 30 centimetrov,“ hovorí o udalosti spred štyridsiatich rokov miestny dôchodca.
Vtedy potrebnú dilatačnú súčiastku na telese vážskeho mosta podľa Semeláka nahradili a stavba dostala aj svoju generálku, väčšiu rekonštrukciu však odvtedy kľúčová spojnica nevidela.
Denne po nej pritom prejde priemerne 16-tisíc áut. K rozsiahlym opravám malo dôjsť práve v tomto roku. Zhotoviteľ sa prípravných prác ujal ešte vo februári a obmedzenia tu mali miestni pocítiť až po šibačke. Všetko však zmenil nález z minulého týždňa, ktorý most zaradil do kategórie „havarijný“.
Nezostali ani robotníci
Pri niektorých pilieroch sa po výkope zistili nedostatky, ktoré by mohli viesť k podobnému a možno aj horšiemu scenáru než v prípade...
Zostáva vám 85% na dočítanie.