Toyota predáva v USA 12-krát viac automobilov ako Volkswagen. V septembri ich Toyota predala 213 000, VW len 17 000.
Šéf VW Martin Winterkorn v rozhovore pre americký denník Wall Street Journal uviedol, že v oboch modeloch je príliš veľa technickej výbavy, za ktorú nie je americký zákazník ochotný platiť. Keď sa odstránia zbytočnosti z modelov, Jetty a Passaty sa budú predávať za ceny porovnateľné s modelmi Toyoty Corolla a Camry.
Winterkorn potvrdil, že VW sa zaoberá aj ideou vybudovania vlastného závodu v Spojených štátoch, lebo jeho hospodárske výsledky zhoršuje výroba vozidiel v Európe za eurá a ich predaj v Amerike za doláre.
Volkswagen príde do roku 2010 na medzinárodný automobilový trh s 12 modelmi. Výraznejšie sa zameria na segment športových úžitkových vozidiel.
Podľa informácií Winterkorna koncern VW plánuje predať v roku 2010 asi 8 miliónov automobilov, čo bude o 2 milióny lepší výkon než v tomto roku. Toyota by mala tento rok predať viac ako 9 miliónov automobilov.
StoryEditor
Volkswagen pripravuje útok na pozíciu Toyoty v USA
Volkswagen, najväčší európsky výrobca osobných automobilov, pripravuje útok na pozíciu japonskej Toyoty na americkom trhu. Chce jej konkurovať modelmi Jetta a Passat. Zbaví ich zbytočných súčiastok, čo mu umožní znížiť cenu o niekoľko tisíc dolárov.