StoryEditor

Sprejazdnenie ružomberskej D1 do konca roka 2023 je nereálne, hovorí pre HN odborník

02.05.2022, 00:00
Ministerstvo sa už mesiace dohaduje o konečnej cene a termíne kľúčovej diaľničnej stavby. Zatiaľ sú práce na stavenisku stále v útlme.

Keď brázdite cesty v okolí Ružomberka, len ťažko prehliadnete kontúry budúcej diaľnice D1. Majestátne rozostavané estakády ťahajúce sa popod hrad Likava by mali už budúci rok zabezpečiť vodičom viac než 12-minútovú časovú úsporu.

Takýto scenár je však čoraz menej pravdepodobný, lebo práce na diele sú viditeľné spomalené. Na východ od tunela Čebrať sa stroje síce hýbu, na západe robota výrazne viazne.

Dôvodom útlmu majú byť nevyplatené faktúry a zlý cash flow. Navyše sa štát v pozadí so zhotoviteľom dohaduje o konečnej cene a termíne dokončenia diela.

Práce viaznu už od marca a poradca primátora Ružomberka Tomáš Mišovič je zo situácie na stavbe znepokojený a tvrdí, že prestoje môžu štát vyjsť draho.

Dnes si účtuje zhotoviteľ za prestoje zhruba 1,04 milióna eur mesačne,“ poved...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-12-08 14:29:46 - Feat.: - Title: Na diaľnici D1 pri Dubnici sa prevrátil kamión, unikali pohonné látky 02 - Modified: 2023-12-08 11:19:40 - Feat.: - Title: V Bratislave a okolí sa na viacerých miestach stali nehody 03 - Modified: 2023-12-07 17:32:43 - Feat.: - Title: Tunel Branisko je v oboch smeroch neprejazdný 04 - Modified: 2023-12-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Kde jazdí najviac áut na Slovensku? Najmenej ich za deň prejde v Poltári (+ tabuľka) 05 - Modified: 2023-12-06 08:38:10 - Feat.: - Title: Doprava v Bratislave sa spomaľuje, dôvodom sú viaceré kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. december 2023 20:29