-- meno dostal podľa žulového pahorka Sitina, ktorý je súčasťou Malých Karpát
Stavba
-- tunel začali raziť v októbri 2003 z dvoch strán -- od zoo i od Polianok
-- práce spomalili geologické podmienky a protesty ochranárov
-- západnú tunelovú rúru slávnostne prerazili 11. marca 2005, východnú o mesiac neskôr
-- v tuneli pracovalo nonstop asi 300 ľudí
-- je to najväčšia dopravná stavba Bratislavy za posledné roky
-- tunel slávnostne otvorili v sobotu 23. júna 2007 a prvé auta ním prešli v nedeľu
Technické parametre
-- Sitinu tvoria dve samostatné tunelové rúry, každá s dvomi jazdnými pruhmi
-- západná tunelová rúra meria 1 415 metrov, východná 1 440 metrov
-- prejazdná výška je 4,8 metra
-- šírka vozovky medzi obrubníkmi je 7,5 metra
-- po oboch stranách sú meter široké chodníky
-- tunel vedie plytko pod povrchom -- od 10 do 30 metrov
-- rovnako ako v tuneloch Branisko a Horelica je v ňom cementobetónová vozovka
Bezpečnosť
-- Sitina má päť únikových ciest, jednou z nich prejde aj hasičské auto
-- každých 150 metrov je výklenok s núdzovým telefónom, každých 90 metrov výklenok s hydrantom
-- na odstavenie auta slúži takzvaný núdzový záliv dlhý 40 metrov
-- prevádzku neustále monitoruje kamerový systém
-- vetranie je pozdĺžne pomocou prúdových ventilátorov
-- vetranie, osvetlenie aj uzavretie v prípade núdze sú riadené automaticky aj manuálne
-- medzi bezpečnostné prvky patria SOS skrinky s hasiacim prístrojom, sekerkou a lekárničkou
-- z dôvodu prevádzky by mal byť uzavretý minimálne dvakrát do roka; počas skúšobnej prevádzky v prvom roku to môže byť častejšie
Cena
-- plánovaný rozpočet 3,5 miliardy korún sa nedodržal
-- spolu s prístupovými cestami stál 4,5 miliardy korún